Az új AAA-tanulmány hibákat talált néhány járművezető-felügyeleti rendszerben

Az autóipari technológia fejlődése azt eredményezte, hogy egyre több jármű kínál automatizált asszisztens rendszert a sofőrök számára elérhető funkcióként. Sajnos néhányan még mindig összetévesztik ezeket a fejlett segédrendszereket egy teljesen működőképes robotpilóta rendszerrel. Egy nemrégiben készült tanulmány több járművet és a hozzájuk tartozó asszisztens rendszereket vizsgálta meg, hogy meghatározza, mennyire hatékonyak valójában.

Az American Automotive Association (AAA) jelentése számos, kereskedelemben kapható, különböző fejlett vezetői asszisztens rendszerrel (ADAS) felszerelt jármű vizsgálati eredményeivel szolgál. A tesztelést olyan rendszerekkel végezték, amelyek megfelelnek a Society of Automotive Engineers (SAE) 2. szintű önvezetési követelményeinek. A SAE irányelvei szerint a 2. szintű automatizálási funkciók folyamatos vezetői felügyeletet igényelnek.

A tanulmány kétféle ADAS-monitorozást értékelt. Az egyik típus, az úgynevezett közvetlen megfigyelés, kamerát használ a vezető figyelemelterelődésének észlelésére. A második, az úgynevezett közvetett megfigyelés, kizárólag a kormánykerék-alapú bemenetekre támaszkodik a vezető figyelemelvonásának mérésére. Mindkét ellenőrző rendszert úgy tervezték, hogy csökkentse a vezető oda nem figyeléséből eredő veszélyeket.

A tanulmány a nagy gyártók négy népszerű járművének ADAS rendszerét értékelte. Két jármű, a 2021-es Cadillac Escalade és a 2021-es Subaru Forester a vezető felé néző infravörös kamerákkal figyelte a vezető odafigyelését a vezetésre. A többi jármű, a 2021-es Hyundai Santa Fe és a 2020-as Tesla Model 3 Autopilot rendszere, közvetett, kormányra épülő megfigyelőrendszert használt kamerák nélkül. A tanulmány legfontosabb megállapításai azt mutatják, hogy a közvetlen felügyeleti rendszerek lényegesen jobban képesek észlelni és enyhíteni a vezető oda nem figyelését és az aktív odafigyelési idő akár ötször hosszabb, mint a közvetett rendszerek esetében.

A közvetlen felügyeleti rendszerek nyilvánvaló előnye ellenére a tesztadatok egyértelműen azt mutatják, hogy mindkét rendszer bizonyos mértékig megkerülhető. Greg Brannon, az AAA autóipari mérnöki és ipari kapcsolatokért felelős igazgatója azt mondta, „függetlenül a márkanevektől vagy a marketing állításoktól, a ma megvásárolható járművek nem képesek önmaguk vezetésére”. Az AAA tanulmánya alapján az ADAS-megoldásoknak még hosszú utat kell megtenniük ahhoz, hogy hátradőlhessünk és szunyókálhassunk vezetőként utazás közben.

Forrás: TechSpot

https://www.techspot.com/news/93278-new-aaa-study-finds-flaws-driver-monitoring-systems.html

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936