Az új autó eladási trendek szerint a nagy gyártók visszaestek a versenyben
Az új technológiák előtérbe kerülésével a világ legnagyobb autógyártóit megelőzik új, kisebb vetélytársaik.
Az elektromos járművek piacát a világ néhány legfiatalabb, többnyire kínai autógyártója uralja a 2019-es év első felének eladási adatai szerint. Az első három helyen olyan 30 évnél rövidebb ideje a piacon levő márkák állnak, mint a Tesla, a BYD és a BAIC. A három cég együttes életkora is kevesebb, mint a nagynevű márkáké, mint a Toyota és a Volkswagen, ami jól mutatja a váltást a hagyományos benzin-, dízel üzemű autókról az új, elektromos járművekre.
Az elektromos autók eladását vezető Tesla egy amerikai márka, ami csak 2008-ban kezdte meg az autógyártást. 183,290 eladásával áll az élen, csak 19,399-cel megelőzve a listán második amerikaiként álló Chevrolet-et. Az év első hét hónapjában eladott 1,262,368 elektromos vagy hibrid járműnek majdnem a felét kínai gyártó adta el. Olyanok, mint a BYD, BAIC, SAIC, Geely, JAC, Chery, Great Wall, Changan és a Dongfeng. Ezzel szemben a Toyota és a Volkswagen, a világ két legnagyobb autógyártója ugyanebben az időszakban csak 75,784 elektromos autót adott el.
A kínai gyártók nem csak az eladásokban állnak az élen, hanem náluk a legnagyobb a kereslet is az elektromos autókra, köszönhetően nagyrészt az ösztönzéseknek. Néhány hónapban a kínai jármű eladások 5%-a elektromos autó volt.
A hagyományos nagy márkák közül a BMW áll az élen elektromos autó eladásban, bár az eladott 65,888 EV csak 5,3%-a a gyártó teljes eladásának. Őket a Nissan követi, 54,916 eladással az évben, egyben ők a legjobb helyen álló japán gyártó.
Bár nagy a szakadék a hagyományos és az új márkák között, de a régebbi gyártók is egyre újabb elektromos autó modelleket mutatnak be. A közeledő Frankfurt motor show várhatóan az elektromos technológiára összpontosít majd, ahol a Volkswagen is bemutatja új teljesen elektromos modelljeit, köztük a Golf méretű ferdehátúját, melynek ára előreláthatólag 50 ezer dollártól indul majd.