Az új BMW 7-es sorozatban van valami, ami más autóban nincs

A BMW bejelentette, hogy a világon az első autógyártóként kapott jóváhagyást a 2. és 3. szintű önvezető rendszerek egyedülálló kombinációjára ugyanabban a járműben. A legújabb BMW 7-es sorozat most az első autó, amely megkapta a BMW Highway Assistant és BMW Personal Pilot funkcióit, lehetővé téve a tulajdonosok számára mindkét rendszer használatát.

A Level 2 Highway Assistant funkció már kifinomult. Lehetővé teszi a 7-es sorozat vásárlói számára, hogy hosszabb időre levehessék kezüket a kormányról, feltéve, hogy odafigyelnek az útviszonyokra, és szükség esetén át tudják venni az irányítást a jármű felett. A rendszer sávváltással, a lassabban haladó forgalom előzésével, majd az autó előre beállított sebességre való lelassításával segítheti a vezetőt. A vezetők az oldalsó tükrökbe nézve kezdeményezhetnek sávváltást, amikor a jármű rendszere ezt javasolja.

Mit csinálnak a különböző járművezető-segítő rendszerek?

A BMW Highway Assistant számos vezetőt segítő eszközt használ, például a kormányzási és sávvezérlő asszisztenst. Bár lenyűgöző, ez a rendszer számos járműben elérhető, köztük az Egyesült Államokban is. Ide tartoznak a Super Cruise, a Tesla Autopilot és a Mercedes Drive Pilot funkcióival felszerelt GM járművek.

A 3-as szintű autonóm vezetői rendszer azt jelenti, hogy a vezetők levehetik a kezüket a kormányról, és a vezetési feladatokat a járműre bízhatják. A 7-es sorozatban a BMW Personal Pilot L3 funkció akár 60 km/h-ás sebességgel is képes vezetni a járművet anélkül, hogy a sofőrnek figyelnie kellene az utat. Ez azt jelenti, hogy a lassú forgalomban a tulajdonos tévét nézhet vagy e-maileket olvasgathat. A vezetőnek azonban mindig készen kell állnia a vezetési feladatok átvételére. A BMW szerint e két funkció egy autóban való kombinálása kényelmesebbé és pihentetőbbé teszi a vezetést, miközben növeli a biztonságot.

„Új mércét állítunk fel az autóiparban azáltal, hogy a két technológiát kombináljuk az új BMW 7-es sorozatban. A folyamat során hangsúlyozzuk elkötelezettségünket aziránt, hogy ügyfeleinknek biztonságos, kényelmes és innovatív vezetési élményt kínáljunk”, mondta Dr. Mihiar Ayoubi, a BMW vezetési élményért felelős alelnöke.

Az egyedi L2 és L3 vezetőtámogató csomagok egyelőre a Personal Pilot L3 csomag részét képezik, amelynek ára 6000 euró (6500 dollár). Sajnos a csomag jelenleg csak Németországban érhető el. A BMW megjegyzi, hogy a már leszállított, Personal Pilot L3 rendszerrel rendelkező járművek 2024 augusztusától megkapják a Highway Assistant funkciókat is.

Míg a BMW lehetett az első autógyártó, amely a 2-es és 3-as szintű önvezető rendszereket egy autóba csomagolta, ősriválisa, a Mercedes-Benz 2022-ben elsőként vezette be a 3-as szintű autonóm vezetést. A kezdetben Németországban bemutatott luxusmárka azóta jóváhagyást kapott a technológia kipróbálására az Egyesült Államokban Kaliforniában és Nevadában.

Forrás: carbuzz.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936