Az új hidrogénes hiperautó, az Apricale 2023-ban érkezik

A Viritech 2023-ban jelenteti meg az Apricale-t, ami a Tesla Roadster versenytársa lehet, de a gyártó csak 25-öt tervez belőle.

A brit startup nulla károsanyag kibocsátású autót mutat be, ami egy kétajtós hidrogén meghajtású jármű. A neve a latin „apricus” szóból ered, ami azt jelenti, hogy „a nap által megérintett”.

Forrás: Input

A Ferrarikat vagy Lamborghiniket vásárlóknak szánt Apricale célja az alternatív üzemanyag-cellás – jelen esetben hidrogénes – technológia előnyeinek a bemutatása, de tömeggyártásba kerülését nem tervezik. A Viritech csak 25-öt tervez gyártani az autóból, amely a cég egyedülálló hidrogén üzemanyag-tartályát fogja használni, amit a cég idővel olyan iparágakban tervez értékesíteni, mint a távolsági teherfuvarozás és az űrkutatás. Így nem várható, hogy olcsó lesz.

Az Apricale specifikációit még nem tették közzé, de a Viritech elmondása szerint az autó feleakkora súlyú lesz, mint az akkumulátoros versenytársai. Ez részben a hidrogéntartály kialakításának köszönhető, amelyet könnyű grafénből készítettek és a jármű alvázának szerkezeti elemeként szolgál. Szemben más hidrogénes autókkal, ahol az üzemanyagtartályt becsavarozzák, a Viritech a tartályt a váz részeként használja.

Az egyetlen másik ismert hidrogénes hiperautó a Hyperion XP-1, amelynek gyártása jövőre várható, ez 356 km/h-ás maximális sebességgel rendelkezik és egy tartállyal több, mint 1600 km-t tud megtenni. A Toyota Mirai egy megvehető hidrogénes autó, és kb. 650 km-t tud megtenni egy töltéssel. A Hyperion és a Viritech ezekhez képest nagyobb tartályokat és sokkal vonzóbb külsőt terveztek autóiknak.

A hidrogén sokkal több energiát képes tárolni, mint az akkumulátorok, így különösen alkalmas olyan iparágak számára, mint a teherfuvarozás, ahol gyakran kell tölteni az akkumulátorokat. Az akkumulátoroknak több értelme van a személygépkocsik esetében, mivel a hidrogénes töltő állomásokból kevés van az Egyesült Államokban, és messze is vannak egymástól.

A hidrogént már használják néhány helyen, például raktárakban, ahol a kiskereskedők nulla káros anyag kibocsátású és gyorsan újratölthető targoncákhoz alkalmazzák. A General Motors reméli, hogy új hidrogén meghajtású teherautókat fog gyártani, miután a Nikola lett az új partnere. A hidrogén még nem teljesen nulla kibocsátású, mivel a vízből való kivonása még gyakran szennyező üzemanyagforrások felhasználásával történik, de ahogy a nap- és szélenergia egyre inkább elterjed, még azzá válhat.

A Viritech jelenleg a Jovian nehéz tehergépjármű referencia tervein dolgozik, és a közelmúltban új mérnöki létesítménybe költözött a British Midlands-be. A Jovian várhatóan messze nem lesz olyan vonzó megjelenésű, mint az Apricale, de sokkal valószínűbb, hogy idővel az utakon találkozhatunk vele.

Forrás: Input

https://www.inputmag.com/tech/meet-the-apricale-a-hydrogen-powered-hypercar-coming-in-2023

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936