Az új kibocsátási előírások nagyobb motorokhoz vezetnek – mondta a Porsche 911 vezetője
A belső égésű motorok drasztikusan csökkentek az elmúlt évtizedben az egyre szigorúbb kibocsátási előírások következtében, ám ez a tendencia a Porsche főmérnöke szerint nemcsak megszűnik, hanem visszafordul az elkövetkező években.
A hétfőn közzétett, a Wheels-nek adott interjújában Frank-Steffen Walliser, a Porsche 911 főmérnöke azt mondta, hogy az új EU7 kibocsátási előírások, amelyeket Európában 2026-ban vezetnek be, a nagyobb motorok visszatérését eredményezik. Ezek továbbra is főleg turbófeltöltésűek lesznek, és a kipufogógáz-utókezelő rendszerek sokkal fontosabb szerepet játszanak majd. „Várakozásom szerint sok gyártó négy hengerről hatra, hatról nyolcra ugrik majd.”
Walliser szerint az új szabályok korlátozzák az egy liter elmozdulásra vonatkoztatott relatív teljesítményt, ami megakadályozza az autógyártókat abban, hogy apró, nagy teljesítményű turbófeltöltős motorokat vezessenek be, amelyek gyakran sokkal több kibocsátást generálnak a való világban történő vezetés során, mint a laboratóriumban. A cél a valós és laboratóriumi eredmények szorosabb összehangolása. „Ez lesz a világon a legszigorúbb szabályozás a kibocsátások szempontjából, különös tekintettel a valós kibocsátások és a tesztekben megfigyelt különbségekre” – mondta.
Természetesen nagyobb motorok esetén a kibocsátás is növekedni fog. Ennek leküzdése érdekében Walliser szerint akár három-négyszer nagyobb, összetettebb katalizátorokat kell telepíteni.
A jó hír az, hogy a Porsche elkötelezett amellett, hogy a belső égésű motorokat a lehető leghosszabb ideig életben tartsa, még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy az autóknak turbófeltöltéssel és elektromos meghajtással kell rendelkezniük.
Forrás: Motor Authority