Az új lakókocsi-utánfutó 75 kWh-s extra akkumulátort biztosít az elektromos autóknak
A lakóautó-gyártó Colorado Teardrops bemutatta új könnycsepp alakú lakókocsi-utánfutóját, amely segít megoldani az elektromos autók kis hatótávolság problémáját azzal, hogy extra akkumulátort biztosít az utántöltéshez.
A Boulder-nek nevezett modell 75 kWh-s akkumulátort szállít, ami a vontatásra alkalmas kompakt elektromos crossoverek növekvő csoportjának – beleértve a Volkswagen ID.4-t , a Tesla Y Modellt Y, vagy Volvo XC40 Recharge-t – használható kapacitásán belül van.
A CCS formátumú egyenáramú gyorstöltővel való feltöltés után a rendszer képes lesz akár 60 kW teljesítményű egyenáramú gyorstöltést biztosítani, vagy akár 100 mérfölddel is növelni a hatótávolságot 10 perc alatt. A töltés csak pihenőhelyeken alkalmazható, a pótkocsi nem tudja feltölteni a járművet mozgás közben.
Egyszóval előfordulhat, hogy kétszer olyan gyakran kell megállni és tölteni útközben, ugyanakkor a szokásos töltőhelyen is meg kell állni, ahol potenciálisan két „eszközt” kell feltölteni.
A Boulder előnyei nem korlátozódnak az azt vontató EV feltöltésére. A 12 voltos egyenáramú és 120 voltos váltakozó áramú áramellátás megoldás a hálózati áramellátás nélküli kempingezésre és máshogy is felhasználható lehet, akár otthoni biztonsági pótlásra áramkimaradás esetén egy későbbi alkalmazásban.
Az akkumulátorral együtt az utánfutó saját tömege mindössze 1 950 font (880 kg). A könnycsepp alak pedig régóta a kempingezők kedvence, mivel egy kisebb autó is el tudja húzni anélkül, hogy nagy hatást gyakorolna a hatótávolságra és a hatékonyságra.
A gyártó állítása szerint így a vontatás nélküli hatótávolságot érik el á vagy jobbat – így gyakrabban használják majd.
A Colorado Teardrops azt mondja, hogy a Boulder elfér egy garázsban, de a kemény héjú kabin elég nagy egy négytagú család számára, beleértve az óriás méretű matracot és az emeletes ágyakat, az étkezőt kanapékkal, a melegvizes zuhanyzót, és a belső klímaberendezéseket. Van egy kihajtható külső konyha is, és egy induktív főzőlap a tűz elkerülése érdekében, ami plusz előny a tűzveszélyes régiókban való kempingezés során.
Az árak a lehetőségektől függően 45 ezer és 54 ezer dollár között mozognak, az első szállítás 2022 augusztusában várható.
Az ötlet nem új, azonban a korábbi cégek, amelyek azt állították, hogy kereskedelmi forgalomba hozzák, nem sokat adtak el belőle.
A Colorado Teardrops azt mondta a Green Car Reportsnak, hogy tisztában van azzal, hogy új szabályozásokra van szükség annak érdekében, hogy az elektromos autók piaca folyamatosan fejlődhessen. „Elkötelezettek vagyunk az elektromos járműipar kiszolgálása iránt, és nagyon izgatottak vagyunk, hogy részesei lehetünk a fejlődésének” – mondta Joshua Robinson szóvivő.
Bár az olyan óriások is, mint az Airstream, foglalkoznak elektromos utánfutókkal, nincs ehhez hasonló termék a piacon, ami széles körben elérhető vagy tömeggyártású. A személyes használatra és a nem kereskedelmi alkalmazásra vonatkozóan Robinson azt mondta, hogy nincs tudomása olyan állami vagy szövetségi szabályokról, amelyek akadályozhatják a termék forgalmazását.
Az elmúlt héten a Xos Trucks elektromos haszongépjármű startup mutatta be a Xos Hub-ot, ami lényegében egy félig teherautó utánfutó, tele akkumulátorokkal és a gyors töltéshez szükséges eszközökkel. A Xos Hub engedélyek nélkül csatlakozhat a meglévő infrastruktúrához, mondja a vállalat, és akár öt teherautót is tud tölteni egyszerre.
Ezek a termékek is növelik a mobil töltési lehetőségek ismertségét, ami segítheti az EV-k egyre széleskörűbb elterjedését. A szükségtelenül nagy hatótávolságot biztosító extra nagy akkumulátorok egész év során való folyamatos hordozásának nem sok értelme van, talán az ilyen típusú, speciális utazásokra szóló – esetleg bérelhető – megoldások segíthetnek az embereket az elektromos autók mellé állítani.
Forrás: Green Car Reposts