Az új Lidar technológia 975 méterről képes érzékelni a tárgyakat
A SiLC Technologies, kaliforniai székhelyű élvonalbeli vállalat bejelentette legújabb fejlesztését a LiDAR világában. Az Eyeonic Vision Sensor optimalizálása lehetővé teszi az 1000 méternél távolabb lévő akadályok észlelését, azonosítását és elkerülését.
A cég azt állítja, hogy ő az első, aki elérte ezt a távolságot a LiDAR-ral, de az AEye rendszere meglehetősen közel áll hozzá. A SiLC lényegében megkétszerezte az Eyeonic Vision Sensor hatótávolságát. A 2022-es Consumer Electronics Show (CES) bemutatóján először bemutatott rendszer 500 méteres érzékelési tartományt mutatott be, ami a fele annak, mint, amit a frissített verzió képes elérni.
Egy ilyen jellegű fejlesztés forradalmasíthatja az autonóm vezetést azáltal, hogy még messzebbről előrejelzi az úton levő veszélyeket, mint amire a jelenlegi rendszerek képesek.
Az Eyeonic Vision Sensor úttörő a LiDAR technológia terén. Dr. Mehdi Asghari, a SiLC alapítója és vezérigazgatója elmagyarázta, miért olyan fontos ez a fejlesztés. „Technológiai platformunk kellően rugalmas ahhoz, hogy az ultra-nagy hatótávolságú és az ultrarövid hatótávolságú alkalmazásokhoz is hozzáférjen, amelyek segítenek megérteni, mire van szükség ahhoz, hogy a gépi látás valóban olyan jó vagy jobb legyen, mint az emberi látás.”
Ez természetesen óriási előnyökkel jár az autóipar számára. Mivel a világ autógyárai az önvezető jövőre fogadnak, ez minden bizonnyal biztonságosabbá teszi az autonóm járműveket, amelyek jobban érzékelik a lehetséges veszélyeket az úton. Hogyan működik? Az Eyeonic Vision Sensor közepén a SiLC szilícium fotonikus chipje található, amely az FMCW LiDAR funkcióit egy apró chipbe építi be.
A kompakt méretek ellenére a technológia hihetetlen képességekkel büszkélkedhet. Míg a kisebb rendszerek csupán a visszavert fényt mérik, az Eyeonic Vision Sensor ennél tovább megy. A MotorTrend szerint több részletet képes észlelni a fotonokban, és különbséget tud tenni a különböző anyagok, például az emberi bőr vagy egy másik jármű fém anyaga között.
Sőt, a kisméretű csomagolás egyszerűbbé teszi az autóipari felhasználást anélkül, hogy a gyártóknak újra kellene tervezniük járműveiket. A technológia azonban sokkal többre is alkalmazható, mint önvezető alkalmazásokra. Használható például az erdőirtás szabályozására és a repülő drónok vezetésére is.
„Az Eyeonic Vision Sensor által biztosított rendkívül részletes, pontos pillanatnyi sebesség és az ultra-nagy hatótávolságú információ a kulcsa a robotok segítésének környezetük osztályozásában és előrejelzésében – ugyanúgy, ahogyan az emberi szem és az agy együtt dolgozza fel az információkat” – tette hozzá Dr. Asghari.
Már láttuk a LiDAR technológia előnyeit az alapvető kamera-beállításokkal szemben. Az idei CES rendezvényen a Luminar bemutatta rendszere hatékonyságát, egy LiDAR-ral felszerelt Lexust egy Tesla Model 3-mal szembeállítva a gyalogosfelismerő teszt során. Míg a Lexus észlelte a gyerekbábut és megállt, a Tesla (amely kameraalapú rendszert használ) továbbment, és elütötte a biztonsági próbabábut.
Az Eyeonic Vision Sensort már alkalmazzák autonóm Chrysler Pacifica kisteherautók flottájában, amelyeket az AutoX, egy RoboTaxi cég irányít. Ha sikeresnek bizonyul, több márka körében elterjedhet. A kérdés az, hogy a Teslához hasonlók változtatnak-e a kamerák LiDAR helyetti használatán, tekintettel az új technológia képességeire.
Forrás: Car Buzz
https://carbuzz.com/news/new-lidar-tech-can-detect-obstacles-3200-feet-away