Az újonnan közzétett Project Titan szabadalom egy fejlett biztonsági övrendszerre vonatkozik, elsősorban a radarérzékelőket használó haszongépjárművekhez

Az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatala közzétette az Apple szabadalmi kérelmét, amely ismét a Project Titanre összpontosít. Ezúttal úgy tűnik, hogy a találmány a haszongépjárművek lehetséges széles körére vonatkozik, például nagyobb autonóm járművekre, buszokra vagy repülőgépekre és gáz-, dízel- vagy elektromos akkumulátorokat használó járművekre.

A találmány a sok utast szállító gépjárművekre vonatkozik, mivel egy olyan biztonsági övrendszerről szól, amely túl bonyolult egy egyszerű személyi járműhöz. Manapság a legtöbb vezetői konzol LED-en keresztül figyelmeztet, hogy az utason nincs biztonsági öv. Az új szabadalomban a riasztórendszert úgy tervezték, hogy egy kifinomult radar alapú rendszert használjon a biztonsági övek helyes viselésének biztosítására. Úgy tűnik, hogy ez főleg a nagyobb utastérrel és nagyobb utasszámmal rendelkező járművekben alkalmazható.

Összességében az Apple találmánya olyan eszközökre, rendszerekre és módszerekre vonatkozik, amelyek képesek észlelni, hogy a járműben tartózkodó utasok helyesen rögzítették-e magukat (biztonsági övvel). A biztonsági öv helytelen használatát vagy nem használatát egy vagy több érzékelő ellenőrzi a jármű utasterében lévő utasbiztonsági rendszer háromdimenziós alakjának észlelése és meghatározása alapján. A rögzítés háromdimenziós alakja összehasonlításra kerül egy várt alakkal annak megállapítására, hogy használják-e a biztonsági övet.

A biztonsági öv visszaélésszerű használatának megállapítása esetén a visszaélésről értesítést adhat a rendszer, és módosíthatja a jármű üzemállapotát.

Technikai szempontból az Apple találmánya egy olyan rendszert jelent, amely egy jármű utasterében elhelyezett radarérzékelőt tartalmaz, amely úgy van beállítva, hogy radarhullámokat továbbítson az utastérbe, és fogadja a visszavert radarhullámok első és második csoportját.

A rögzítőelem (biztonsági öv) olyan anyagot tartalmaz, amely az átvitt radarhullámokat visszaveri, így létrehozza a visszavert radarhullámok első csoportját, a radarhullámok második csoportja pedig a rögzítőelemen kívüli tárgyakról verődik vissza. A vezérlő úgy van konfigurálva, hogy a visszavert radarhullámok első csoportja alapján meghatározza a korlátozás alakját.

A találmány egy másik szempontja egy olyan rendszerre vonatkozik, amely egy jármű utasterében elhelyezett érzékelőt tartalmaz, amely úgy van kialakítva, hogy az első elektromágneses hullámot továbbítsa az utastérbe, és fogadjon egy második elektromágneses hullámot, ahol az első elektromágneses hullám magában foglalja az első szögorientációt. Az utastér belsejében egy anyag található, amely úgy van kialakítva, hogy az első elektromágneses hullámot visszaverje az anyagról, hogy létrehozza a második elektromágneses hullámot egy második szögirányzattal. Az első szögorientáció és a második szögorientáció közötti szögkülönbség kisebb, mint egy küszöbérték.

A találmány egy további aspektusa egy radarérzékelőre vonatkozik, amely radarhullámokat továbbít egy utasbiztonsági rendszer felé, és fogadja a visszavert radarhullámokat az utasbiztonsági rendszerről.

A vezérlő úgy van konfigurálva, hogy a visszavert radarhullámok alapján meghatározza az utasbiztonsági rendszer alakját, és az utasbiztonsági rendszer alakja jelzi, ha az utasbiztonsági rendszert egy utas helytelenül viseli. A vezérlő egy kimeneti komponensen keresztül értesíti az utast arról, hogy a biztonsági övet nem megfelelően viselik.

A szabadalomban szereplő kulcsfeltaláló Jeff Sewell, globális rendszermérnöki menedzser. Jelenleg bizalmas technológiákat fejleszt az autonóm rendszerek támogatására.

Forrás: patentlyapple.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936