Az Xwing és a NASA autonóm repülési infrastruktúra létrehozásán dolgozik majd
Az Egyesült Államok űrügynöksége, a NASA együttműködik az autonóm Xwing légitársasággal a kutatások megosztása és a biztonsági infrastruktúra létrehozása érdekében.
Együttműködve olyan infrastruktúrát hoznak létre, amely támogatja az autonóm repülőgép-biztonsági rendszereket. A legtöbben, ha a NASA-t hallják, természetesen az űrkutatásra gondolnak, de az ügynökség képes lehet elősegíteni a konkurens légitársaságok együttműködését bizonyos projektekben.
Az Xwing földi és repülési műveleti adatait megosztják az Egyesült Államok Nemzeti Légtérrendszerében (NAS), amelyhez a NASA kockázatértékelést fog készíteni. Az SWS projekt emellett a digitális és adatvezérelt információkra támaszkodó repülési változásokra is koncentráltan összpontosít – és a NASA a repülésbiztonságot fogja leginkább szem előtt tartani a digitális átalakulás során.
Ha az autonóm repülések elterjedtebbé válnak, rendkívül fontos szempont annak biztosítása, hogy az iparág rendelkezzen pilóta/üzemeltetői minősítéssel, új infrastruktúrával és biztonsági adatokkal. A repülési veszélyek, például a látásalapú leszállás és a kifutópálya észlelése fontosak lesznek a repülőgépek lokalizációjával járó biztonságos folyamatok szempontjából.
A kutatók holisztikus megközelítést alkalmaznak a repüléssel kapcsolatban is, olyan technológiai és jogszabályi problémákat találva, amelyek megakadályozhatják az autonóm technológia elfogadását az égbolton. Például a repülőterek elenyésző töredéke rendelkezik a megfelelő műszeres leszállási rendszer (ILS) kategóriájú besorolással, amely alkalmas az autonóm leszállásra.
A NASA System-Wide Safety (SWS) programja azt szeretné vizsgálni, hogy a pilóta nélküli repülőgépek hogyan befolyásolhatják a nemzeti légteret, majd biztonsági terveket alakít ki. Ahogy Misty Davies, a NASA SWS projektmenedzsere megjegyezte:
„A NASA arra összpontosítja kutatását és technológiai hátterét, hogy valódi hatást fejtsen ki, és ez segít a NASA-nak megérteni azokat a valós kihívásokat, amelyekkel az iparnak szembe kell néznie. A feltörekvő légi közlekedés nagymértékben támaszkodik a fejlett automatizálásra a biztonság biztosítása érdekében, az Xwing pedig azon dolgozik, hogy újszerű, biztonságos repülési lehetőségeket nyújtson az amerikai közönség számára.”
Az Xwing 2021-ben egy autonóm, kaputól kapuig tartó teherrepülést hajtott végre egy Cessna 208 Caravan repülőgéppel, amelyet utólagosan Superpilot rendszerrel szereltek fel. A cég célja, hogy 2025-re autonóm teherszállító járatok induljanak el a kisebb repülőterekről – ami hatékony tesztkategóriának bizonyulhat, mert a csomagoknak és postai küldeményeknek mindegy, hogy pilóta irányítja-e a gépet vagy sem.
Forrás: Tweak Town