Bemutatták a Nuro Driver következő generációs szenzorarchitektúráját

A Nuro további részleteket jelentett be a Nuro Driver következő generációs érzékelő-architektúrájáról, amely a vállalat szerint „páratlan biztonságot, teljesítményt és skálázhatóságot” kínál.

Skálázhatóságra tervezve

A legtöbb ember egy nagy, forgó érzékelőkkel borított járművet képzel el önvezető autóként. Bár ezek az önvezető járművek kétségtelenül működnek, nagy mennyiségben nehéz őket gyártani.

A Nuro Driver érzékelőarchitektúrájának legújabb változata skálázható, fejlett és robusztus, kereskedelmi forgalomban kapható, autóipari minőségű érzékelőket tartalmaz, amelyek állítólag nagy teljesítményt és megbízhatóságot biztosítanak alacsonyabb üzemeltetési költségek mellett.

A frissített moduláris kialakítást úgy tervezték, hogy gyors és zökkenőmentes integrációt tegyen lehetővé a különféle járműplatformokkal, és támogassa a különböző autonómiaszinteket a különböző alkalmazásokhoz, az L2+ ADAS-szal felszerelt személygépkocsiktól a teljesen autonóm L4 robotaxikig és áruszállító járművekig.

A jelenlegi, ívelt kialakítással ellentétben a Nuro Driver érzékelő-architektúrája alacsony profilú, így sokkal kisebb helyigény mellett is jobb teljesítményt nyújt. A kompakt elrendezés állítólag bármilyen járműtípushoz illeszkedik, jobb aerodinamikát biztosítva a nagy sebességű vezetéshez, és csökkentve a többi közlekedő számára a vizuális akadályokat.

Érzékelő architektúra

A kamerák, a lidar és a radarérzékelők redundáns, 360°-os látómezőt biztosítanak a maximális jelenetészlelés és biztonság érdekében, lehetővé téve a Nuro Driver számára, hogy többet, jobban és messzebbre lásson.

Az érzékelő architektúra négyféle kamerát tartalmaz – ultra nagy hatótávolságú, nagy hatótávolságú, rövid hatótávolságú kamerákat és a közlekedési lámpák érzékelőit. A kamerák kritikus információkat szolgáltatnak a Nuro sofőrnek a színekről és a sávelválasztókról.

Az ultranagy hatótávolságú kamera 30°-os vízszintes látómezővel rendelkezik, amely lehetővé teszi a Nuro Driver számára, hogy rendkívül apró tárgyakat érzékeljen nagy távolságokból. Ez különösen fontos autópályán történő vezetésnél. A frissített kamerák 24 bites HDR-rel rendelkeznek, csökkentik a LED-ek villogását, és javítják a láthatóságot kihívást jelentő fényviszonyok között, például hajnalban és alkonyatkor.

A nagy és kis hatótávolságú lidar érzékelők pontos távolság- és mélységinformációkat szolgáltatnak a Nuro Driver számára. A hagyományos forgó lidar érzékelők helyett a Nuro kisméretű, szilárdtest lidarokat használ, amelyek továbbfejlesztett nagy hatótávolságú érzékelést, valamint jobb oldali és hátsó láthatóságot biztosítanak. Ez a frissítés azt is jelenti, hogy az architektúra kevesebb mozgó alkatrészt tartalmaz, ami növeli a megbízhatóságot és megkönnyíti a gyártást.

A Nuro Driver által használt nagy hatótávolságú, nagy felbontású képalkotó radarérzékelők segítenek a kis, távoli tárgyak távolságának és mélységének érzékelésében, még kihívást jelentő időjárási körülmények között is. A kiegészítő radarérzékelők nagy hatótávolságú magassági adatokat kínálnak jobb sebesség- és szögfelbontással, támogatva a rendszer azon képességét, hogy azonosítsa és reagáljon a nagy sebességű járművekre és a keresztirányú forgalomra.

A következő generációs érzékelőarchitektúra tartalmaz egy továbbfejlesztett hangfeldolgozással rendelkező mikrofont a vészhelyzeti járművek szirénáinak érzékelésére, valamint egy továbbfejlesztett inerciális mérőegységet (IMU), amely az autóipari rendszerek legmagasabb biztonsági integritási besorolásának, az Automotive Safety Integrity Level D (ASIL-D) szabványnak felel meg. Ez a két érzékelő biztosítja, hogy a Nuro Driver biztonságosan és felelősségteljesen közlekedjen az úton.

Felkészülve a jövőre

Nuro szerint a legújabb generációs érzékelőarchitektúrában található érzékelők „szigorú validáláson és tesztelésen” estek át mind laboratóriumban, mind terepen. A vállalat megállapította, hogy az összes érzékelő jelentős javulást mutatott a kihívást jelentő időjárási körülmények között, valamint az úttörmelékek, állatok és a veszélyeztetett közlekedők, például a kerékpárosok nagy távolságú észlelésében.

Forrás: autonomousvehicleinternational.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936