Bemutatták az Egyesült Királyság első önvezető elektromos buszát

Az Egyesült Királyság első önvezető elektromos buszjáratát a „lehetőségek művészetét” feltáró projekt részeként mutatták be.

A First Group bejelentette, hogy elemezni fogja, hogyan reagálnak az utasok, a sofőrök, a többi közlekedő és a gyalogosok az autonóm buszokra egy oxfordshire-i üzleti és technológiai parkban.

A projektben két teljesen elektromos, teljesen autonóm jármű vesz részt a közutakon.

„Meg kell vizsgálnunk, hogyan működik, mennyire fogadja el a nagyközönség, hogyan működik szolgáltatásként, hogyan reagálnak rá a járművezetők, és hogyan reagálnak rá azok, akik nem használják a szolgáltatásokat.”

Hétfőn bemutatták azt a kisbuszt, amely körjáratként utasokat szállít a Didcot melletti Milton Park környékén, és február elején kezdi meg nyilvános szolgáltatását.

A teljes méretű, egy fedélzetű busz az év későbbi részében kezdi meg útjait a park és a Didcot Parkway pályaudvar között, ahonnan gyakran indulnak vonatok Londonba és Oxfordba.

John Birtwistle, a First Bus irányvonalért felelős vezetője elmondta, hogy „csak idő kérdése”, hogy az elektromos buszokat mikor kezdik el használni az Egyesült Királyságban, de „a dolgok autonóm oldala inkább a lehetőségek feltárásáról szól”.

A PA hírügynökségnek elmondta: „A technológia többféle közlekedési eszközön felhasználható, beleértve a buszokban és távolsági buszokban való felhasználást is.”

Birtwistle úr elmondta, hogy „szigorú” tesztelésekre került sor annak biztosítására, hogy a járművek „teljesen” biztonságosak legyenek.

A buszok „képesek megbirkózni a mindennapi helyzetekkel” – magyarázta.

„Megbirkóznak a közlekedési jelzésekkel, a körforgalommal, és a parkoló járművekkel is. Minden kanyarodási manővert képesek végrehajtani, valamint fékezni és gyorsítani is. Meg tudják várni a lehetőséget a forgalomba való besorolásra.”

Annak ellenére, hogy a járművek autonóm technológiával vannak felszerelve, beleértve a kamerákat és érzékelőket, egy képzett sofőr ül a volán mögött, hogy segítséget nyújtson az utasoknak, és szükség esetén átvegye az irányítást.

A járművezetők és az utasok tapasztalata kulcsfontosságú lesz a projekt értékelésében.

Birtwistle azt mondta: „Megpróbáljuk megérteni, hogy ez a technológia megkönnyíti-e a sofőr dolgát – vagy valójában megnehezíti a munkát, mert a vezetők más dolgokra koncentrálnak, más a fókuszuk.”

„Nem tudjuk, hogy a különböző típusú utasok hogyan reagálnak a járműre. Lehet, hogy a fiatalok jobban elfogadják majd, míg az idősek kevésbé akarnak majd ilyen járművön utazni. Elég kiterjedt kutatási program áll rendelkezésre, amely mindezekkel a kérdésekkel foglalkozik, és némi tanulást és betekintést ad a lehetséges jövőbeni telepítésekhez.”

A szolgáltatást olyan partnerekkel együtt fejlesztik, mint az Oxfordshire Megyei Tanács, a Zipabout közlekedési információs cég, a Milton Park, az automatizált járműrendszereket szállító Fusion Processing és a Nyugat-Anglia Egyetem.

A 4,3 millió font értékű projektet az Brit Innovatív Kormányügynökség 3 millió GBP támogatásával finanszírozta.

Richard Holden közúti miniszter a következőket mondta: „Remélhetőleg ez valami egészen radikális dolog kezdete lesz itt az Egyesült Királyságban.

„Izgalmas látni, hogy 3 millió GBP-s befektetésünk segít brit cégeknek és mérnököknek új, izgalmas ötletek kidolgozásában, hogy megvalósíthassuk elképzelésünket egy valóban hatékony és fenntartható közlekedési hálózatról.

„Az Egyesült Királyság első autonóm, zéró kibocsátású autóbuszának mai forgalomba hozatala egy újabb kulcsfontosságú lépés a nettó zéró elérése felé, valamint magas bérezésű, magas képzettséget igénylő új munkahelyek és lehetőségek megteremtése felé, miközben valóban magasabb szintre emeli a közlekedést az egész országban.”

A múlt héten egy másik buszüzemeltető, a Stagecoach először szállított utasokat teljes méretű önvezető buszon az Egyesült Királyságban.

A dízelmotoros egyfedélzetű busz huszonkét önkéntest szállított az Edinburgh mellett a tesztelés részeként.

A nyilvánosság számára a szolgáltatások várhatóan tavasszal indulnak el.

Tavaly augusztusban a Közlekedési Minisztérium azt közölte, hogy az önvezető autók nyilvános használata 2025-re várható.

Forrás: New Chain Online

https://www.newschainonline.com/news/uks-first-self-driving-electric-bus-unveiled-316233

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936