Berlinben bemutatkozik a vezető nélküli villamos

A vezető nélküli gyorsvasút már évtizedek óta létezik. De a vezető nélküli villamosok, akárcsak a vezető nélküli autók, továbbra is fejlesztés alatt álló technológiát jelentenek. És most, ahogy az már egy ideje megtörtént a vezető nélküli autók és buszok esetében, a technológia odáig fejlődött, hogy készen áll a valós tesztelésre.

Az International Railway Journal arról számol be, hogy a vasúti kocsigyártó Siemens és a németországi potsdami közlekedési hatóság egy autonóm könnyűvasúti járművet (LRV) vet be az InnoTrans négynapos bemutatóján, a kétévente megrendezésre kerülő nemzetközi közlekedési technológiai szakkiállításon, ami idén szeptember 18-21.-éig lesz a Berlin ExpoCenterben.

A Siemens sajtóközleménye szerint a jármű egy Siemens Combino LRV, amely több kamerával, radarral és lidar érzékelővel van felszerelve, amelyek információkat juttatnak el a jármű környezetéről egy fedélzeti számítógéphez, amely a jármű „agyaként” működik.

A számítógép összetett algoritmusokat hajt végre, amelyek észlelik a jármű útjában lévő veszélyeket, és meghatározzák a megfelelő választ, például megáll az út menti jelzésre, megáll egy peronnál, hogy felvegye vagy letegye az utasokat, valamint fékez a kereszteződésben a gyalogosok és járművek átengedéséhez.

Az LRV vegyes forgalmú tesztfutását teszi majd meg Potsdam villamoshálózatának 6 km-es szakaszán. A Smart Cities Dive híroldalon a kísérletről szóló hosszabb riport szerint a kizárólag tesztelési céllal készült jármű a Siemens által kifejlesztett, már meglévő autonóm vonattechnológiára épül. A jelentés szerint a vonatok által megkövetelt hosszabb reakcióidő és féktávolság lelassította az autonóm járműtechnológia fejlődését a síneken.

Forrás: nextcity.org

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936