Biztonsági csoportok megegyeztek a fejlett vezetést segítő rendszerekre vonatkozó általános kifejezésekben
A fejlett vezetést segítő automata rendszerek (ADAS – Advanced Driving Assist Systems) esetében az autógyártók nagy szabadságot kapnak az egyes funkciók leírásában. Ez remélhetőleg megváltozik az AAA, a Society of Automative Engineers (Automata Mérnöki Társaság), a Consumer Reports, a JD Power és a National Safety Council (az amerikai Nemzeti Biztonsági Tanács) közös, Clearing the Confusion (A zűrzavar tisztázása) kampányának köszönhetően.
Május 12-én mind az öt csoport jóváhagyta a különféle vezetést segítő rendszerek közös meghatározását. Az általános kifejezések célja nem az, hogy helyettesítsék azokat, amelyeket a gyártók reklám céljából használnak a termékeikre, hanem hogy világos és tömör magyarázatot nyújtsanak az autóvásárlók számára. A közös bejelentésben minden résztvevő egyetértett abban, hogy a fogyasztóknak tisztában kell lenniük azzal, hogy bizonyos rendszereket arra terveztek, hogy segítsék a járművezetőt, nem pedig arra, hogy helyettesítsék azt.
A jóváhagyott meghatározások nem jelentenek semmi újdonságot azoknak, akik követik a technológia fejlődését, de egyértelműsítik az eddigi homályos megfogalmazásokat. Például az ADAS szótár „ütközés megelőzésre” vonatkozó részében minden csoport egyetértett az „automatikus vészfékezés” megfogalmazásban arra a rendszerre, amely „észleli a potenciális ütközést az elöl haladó autóval, előzetesen figyelmeztet erre és automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést, vagy csökkentse az ütközés hatását. Néhány rendszer észleli a gyalogosokat és más tárgyakat is.”
Az autógyártók szeretik ezt a funkciót használni, és „ütközésmegelőző” rendszernek nevezni, amiből gyakran nem világos, hogy az autó automatikusan fékezni fog-e. Egy másik gyakori funkció a „reflektor asszisztens”, amit minden csoport „automatikus reflektor”-nak nevezne. Ebből az emberek értik, hogy a funkció azt jelenti, hogy a rendszer automatikusan bekapcsolja a reflektorokat, hogy nagyobb mértékben bevilágítsa az utat.
A csoportok hangsúlyozták, hogy nem akarják az autógyártók által szabadalmaztatott neveket megváltoztatni, csak szeretnék érthetőbbé tenni az emberek számára, hogy melyik rendszer, mit csinál, egyfajta keretrendszernek szánják az iparág számára.
Forrás: Cnet
https://www.cnet.com/roadshow/news/safety-groups-advanced-driver-assist-systems-terms/