Biztonsági szakértők szerint a Teslának foglalkoznia kell a biztonsági kérdésekkel, mielőtt kibővíti a Teljes Önvezetés módot

Jennifer Homendy, a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanács elnöke a Wall Street Journalnak elmondta, hogy a Teslának foglalkoznia kell az „alapvető biztonsági kérdésekkel”, mielőtt az autógyártó kibővíti az úgynevezett „teljes önvezető” (FSD) módját.

Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója a hónap elején azt mondta, hogy a társaság célja az FSD szélesebb körű kiadása szeptember végéig, és több „Tesla -ügyfél számára elérhetővé teszi a nyilvános béta gombot ”. A WSJ jelentése szerint a szoftver frissítése – amelyet elsősorban autópályákon való használatra terveztek – várható annak érdekében, hogy a járművek készen álljanak a városi utcákon történő vezetésre.

Homendy kemény szavakkal illette a Tesla „teljes önvezető” kifejezését, amelyet „megtévesztőnek és felelőtlennek” nevezett, hozzátéve, hogy a Tesla „nyilvánvalóan sok embert tévesztett meg, akik így rosszul használták illetve visszaéltek a technológiával”. Az NTSB végezhet vizsgálatokat és ajánlásokat tehet, de nincs végrehajtási felhatalmazása.

PlainSite jogi átláthatósági csoport májusban beszerzett dokumentumai szerint a Tesla Autopilot szoftver igazgatója azt mondta a Kaliforniai Gépjármű Minisztériumnak, hogy Musk túlbecsülte a vállalat fejlett vezető segítő rendszerének képességeit, amely az FSD előfutára.

2020 februárjában az NTSB megállapította, hogy a Tesla Autopilot vezető segítő rendszere volt az egyik lehetséges oka a 2018-ban történt végzetes balesetnek, és kijelentette, hogy a sofőr, aki az Autopilot használata közben mobiljátékot játszott, túlságosan bízott az Autopilot képességeiben.

Az NTSB szerint a Tesla figyelmen kívül hagyta az Autopilotra vonatkozó 2017-es biztonsági ajánlásait. Az ügynökség azt mondta a Teslának és öt másik autógyártónak, hogy biztosítékokat kell hozzáadniuk a fejlett vezetéstámogató rendszerekhez, hogy nehezebb legyen visszaélni velük.

Azt is javasolta az autógyártóknak, hogy korlátozzák, hol és mikor használhatók ilyen vezetőtámogató rendszerek. A Tesla volt az egyetlen autógyártó, amely hivatalosan nem válaszolt az NTSB ajánlásaira, bár növelte a riasztások gyakoriságát, ha a sofőr leveszi a kezét a kormányról az Autopilot használatakor.

Forrás: The Verge

https://www.theverge.com/2021/9/19/22682272/ntsb-official-tesla-safety-elon-musk-full-self-driving

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936