Brit Columbiában betiltották a 3. szintű vezetési asszisztenssel rendelkező autókat
A kanadai Brit Columbia tartomány április elején törvényt fogadott el, amely megtiltja az összes olyan autó használatát, amelyek a SAE International által meghatározott 3., 4. vagy 5. szintű fejlett vezetéstámogató rendszerrel rendelkeznek.
A tartomány frissített gépjárműtörvénye most szabálysértésnek tekinti a legalább 3-as szintű vezetéstámogató hardverrel felszerelt jármű vezetését vagy vezetésének engedélyezését, a sofőrök pedig 368 dollártól (kanadai) 2000 dollárig terjedő büntetésre és legfeljebb hat hónap börtönbüntetésre számíthatnak.
Más szóval, függetlenül attól, hogy a volán mögött ülő személy használja a vezetési asszisztenseket vagy sem, mindenképp büntetésre számíthat, ha a rendőrség elkapja.
Ennek ellenére jelenleg csak egy maroknyi 3-as szinten automata járművet értékesítenek világszerte, és ezek közül csak kettő kapható Észak-Amerikában. A BMW rendelkezik a 7-es sorozattal és az i7-tel, amelyek a 6400 dolláros Personal Pilot L3 csomaggal felszerelve 3-as szintű járművekké alakulnak, de egyelőre csak Németországban.
Az Egyesült Államokban az egyetlen gyártó, amely L3-as autókat értékesít, a Mercedes-Benz. A belső égésű motoros S-osztály és a teljesen elektromos EQS az egyetlen 3-as szintű sorozatgyártású jármű az Egyesült Államokban, de az opcionális Drive Pilot hardver, amely mindezt megvalósítja, csak Kaliforniában és Nevadában rendelkezik tanúsítvánnyal. A Tesla úgynevezett Full Self-Driving funkciója még mindig 2. szintű rendszernek számít.
Ez azt jelenti, hogy nagyon-nagyon kicsi annak a valószínűsége, hogy Kanadában egy L3-as járművet vezessen valaki.
Brit Columbia elismeri, hogy a nagymértékben automatizált járművek részei lesznek lakói életének, de kijelentette, hogy „további tesztelésekre és irányelvek kidolgozására van szükség ahhoz, hogy a 3-as vagy magasabb szintű automatizált járművek biztonságosnak minősüljenek, és nyilvános használhatóak legyenek az utakon.” Az új szabályozás hatálybalépésével a 3. szintű vagy magasabb szintű jármű vezetésének egyetlen legális módja a kanadai tartományban egy jóváhagyott kísérleti projekt.
A SAE International szerint a 3-as szintű automatizált vezetési technológiával rendelkező autó korlátozott körülmények között képes önmagát vezetni, és a sofőrnek át kell vennie az irányítást, amikor a funkció kéri. A 4-es és 5-ös szintnél a vezetőnek már nem kell átvennie az irányítást, és az autó mindent automatikusan megtesz.
A Brit Columbiában bevezetett új automata vezetési tilalom a Motor Vehicle Act egy nagyobb frissítési csomagjának része, amely új szabályokat tartalmaz az e-kerékpárokra, az elektromos rollerekre és a veszélyeztetett úthasználók védelmére.
Forrás: insideevs.com