Brüsszel betiltja a diesel-üzemű autókat 2030-tól és a benzin-üzeműeket 2035-től

A regionális brüsszeli kormány június 25-én bejelentette a fosszilis üzemanyaggal működő autók új tilalmát a régióban, amely a következő 14 évben lép hatályba. 2030-ra tilos lesz a dízelüzemű új autók értékesítése, 2035-ben pedig az új benzinautók értékesítése válik illegálissá. A lépés összhangban áll a környezetszennyezés csökkentésére irányuló brüsszeli erőfeszítésekkel és az EU 2050-es nettó nulla szén-dioxid-kibocsátás-elérési céljával.

Ezen határidők betartása érdekében a kormányzati vezetők kidolgozták az „Alacsony Kibocsátású Mobilitás Brüsszel” elnevezésű szélesebb tervet, amely ösztönzi a tömegközlekedés használatát és kiépíti az elektromos járművek infrastruktúráját. A terv szerint 2035-ig 22 000 töltőállomás lesz a régióban. Azt remélik, hogy 2030-ra körülbelül 70% -kal csökkenni fog a teljes közlekedési káros anyag kibocsátás.

Az év elején kilenc ország, köztük Belgium, levelet írt az Európai Bizottságnak, amely véletlenül Brüsszelben található, és felszólította a multinacionális testületet, hogy határozza meg a fosszilis tüzelőanyaggal üzemelő autók tilalmának dátumát az Európai Unió egész területén, és hozzon létre egy keretrendszert az EU-tagok nemzeti szintű fellépésének elősegítése érdekében.

Stratégiák a városi közlekedés kibocsátásának csökkentésére

2018 óta Brüsszel létrehozott egy alacsony kibocsátású övezetet, amely lefedi a régió 19 önkormányzatának többségét, és fokozatosan korlátozta azokat a jármű típusokat, amelyek a határain belül közlekedhetnek.

Azok a gépjárművek, amelyek nem felelnek meg az Európai Unió bizonyos kibocsátási normáinak, nem közlekedhetnek a régió nagy részén, és tulajdonosaikra bírságot szabhatnak ki, ha mégis. A károsanyag-kibocsátási előírások az idő múlásával szigorodnak annak érdekében, hogy fokozatosan kizárják az idősebb, szennyező járműveket, és csak a legtisztábbak maradjanak az utakon.

Az EU több mint 250 városa hozott létre alacsony káros anyag kibocsátású övezeteket a levegőminőséget és a széndioxid kibocsátást érintő stratégiáik részeként. Ezeken a területeken pozitív – bár mérsékelt – hatásokat tapasztaltak a levegő minőségére és a nitrogén-dioxid-kibocsátásra vonatkozóan. A brüsszeli alacsony károsanyag-kibocsátású zóna vizsgálata azt találta, hogy 2018-ban az intézkedés 11% -kal csökkentette a régióban az autókból származó szennyező anyagok és a dinitrogén-oxid szintjét.

A kibocsátás alacsony szintről nullára történő csökkentése

A lépés onnan, hogy korlátozzák bizonyos káros anyag kibocsátású járművek közlekedését az utakon oda, hogy teljesen betiltják őket, jelentős, de nem meglepetés az autóipar számára. A diesel-üzemű autók népszerűsége erősen csökkent Európában az utóbbi évtizedben. 2011-ben a Diesel járművek még több mint a felét tették ki az új autó regisztrációknak a régióban. 2020 harmadik negyedévében már csak 27%-át a német Duisburg-Essen Egyetem felmérése szerint. Belgiumban 2018-ban az új autók 36%-a volt diesel-üzemű.

A lassuló diesel jármű eladás segíti Brüsszelt a tilalom előtt akár négy évvel elérni a kitűzött célt.

A benzinautók azonban jelenleg Belgium új autó piacának nagyobb részét teszik ki. És bár az új regisztrációk némiképp lelassultak 2018 és 2019 között, a többéves kereslet továbbra is felfelé halad.

Ahhoz, hogy 2035-ig el lehessen jutni oda, hogy egyáltalán ne legyen több benzinüzemű új autó regisztráció, ki kell építeni az alternatív üzemanyagú autók infrastruktúráját, mint például az elektromos és az üzemanyagcellás járművekét, hogy életképes alternatívái lehessenek a benzinüzemű autóknak.

Forrás: QZ

https://qz.com/2030106/brussels-will-ban-diesel-cars-by-2030-petrol-cars-by-2035/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936