Detroitban az EV-ket haladás közben töltő utakat terveznek

A detroiti közlekedési tisztviselők azt tervezik, hogy olyan technológiát építenek be az úttestbe, amely lehetővé tenné a járművezetők számára, hogy útközben tölthessék járműveiket.

A következő két évben a Michigani Közlekedési Minisztérium azt reméli, hogy létrehozzák az első vezeték nélküli töltőrendszert a közutakon. Ez fordulópontot jelenthet az elektromos járművek hatékonysága, költsége és élettartama szempontjából.

„Ez egy nagyszerű megoldás a zéró károsanyag-kibocsátás elérésére” – mondta a Stateline-nak Tallis Blalack, a Utah Állami Egyetem ASPIRE Mérnöki Kutatóközpontjának ügyvezető igazgatója, amely az elektromos járművek infrastruktúrájára koncentrál . „Ha ez beválik, mindenki számára csökkenthetjük a szállítási költségeket.”

A tisztviselők azt tervezik, hogy az okostelefonok vezeték nélküli töltésére használt technológiához hasonlóan elektromágneses induktív töltést vezetnek be két detroiti úton. Tekercseket ágyaznak be a járdába, amelyek mágneses energiát továbbítanak az elektromos járművek aljára szerelt vevőkhöz, amelyek vezeték nélkül töltik őket.

Míg Michigan vezet a kérdésben, Floridában, Indianában, Pennsylvaniában és Utahban is hasonló technikákat tesztelnek majd közutakon a következő néhány évben. Siker esetén országszerte induktív töltést telepíthetnek az autópályák egyes szakaszaira.

Míg az elektromosra váltás kedvezőbb a környezet számára, az elektromos járművek tulajdonosai néha nehezen találják meg a töltőállomásokat, sokat kell várniuk az akkumulátor feltöltődésére, és nagy távolságokat vezetnek. Az utak és autópályák villamosítása azonban kiküszöbölheti ezeket a hátrányokat a jelenlegi és leendő elektromos járművezetők számára.

Egy átlagos személygépkocsi évente 5,07 tonna káros szén-dioxidot bocsát ki. Összehasonlításképpen, az elektromos járműveknek általában kisebb a szénlábnyoma, még akkor is, ha beleszámítjuk a töltéshez használt elektromosságot. Nem bocsátanak ki kipufogógázt, és környezetbarát alternatívát jelentenek a benzinüzemű autókkal szemben.

A töltési infrastruktúra hozzáadása az utakhoz és az államközi autópályákhoz egyszerűbbé, olcsóbbá és hatékonyabbá teheti az elektromos járművekre való átállást a fogyasztók számára, miközben csökkenti az autók környezetszennyezését.

Ezzel a technológiával az elektromos teherszállító teherautók is lehetségessé válnak. A hosszú távú szállító teherautók a fogyasztói járművekhez képest aránytalanul nagy mértékben járulnak hozzá a levegőszennyezéshez, de a teherautók benzin- vagy gázolajüzeműről elektromosra átalakítása költséges és nehezen kivitelezhető.

A nagyméretű elektromos akkumulátorok beszerelése teherautókba körülbelül 150 000 dollárba kerül, és 9 ezer kg-ot nyomnak. Az autópályákon működő induktív töltőrendszerekkel a gyártók és a vállalkozások könnyebben átalakíthatják a teherautókat kisebb, olcsóbb akkumulátorokkal.

A tisztviselők azt tervezik, hogy 2023 őszére tesztelik ezt a technológiát egy 400 m-es úton a Michigan központi pályaudvar közelében. 2024-ben bevezetik az induktív töltést a Detroit belvárosával határos, nyüzsgő kereskedelmi utcán is, elektromos busz és szállítójárművek segítségével.

Ha sikeresek, ezek a projektek segíthetnek a fogyasztóknak és a vállalkozásoknak pénzt megtakarítani, csökkenteni a környezetszennyezést és nagyobb távolságokat megtenni elektromos járművekkel gond nélkül.

Forrás: The Cool Down

https://www.thecooldown.com/green-tech/wireless-charging-inductive-detroit-michigan-electric-vehicles/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936