Dubai együttműködik Dél-Koreával a repülő autók és a vezető nélküli járművek terén

A dubai-i Útügyi és Közlekedési Hatóság (RTA) és a szöuli kormány megállapodást írt alá a repülő autókkal és önvezető járművekkel kapcsolatos együttműködés fokozásáról.

Az együttműködési megállapodás elősegíti a környezetbarát közlekedési megoldásokkal kapcsolatos eszmecserét is, különös tekintettel az elektromos és hidrogénes buszparkra, valamint az elektromos és hidrogéntöltő állomások infrastruktúrájának fejlesztésére.

Mattar Al Tayer, az RTA főigazgatója és az ügyvezető igazgatótanács elnöke megjegyezte: „A két félnek számos közös stratégiai célja van, és megoszthatják egymással a bevált gyakorlatokat a személyszállítási szolgáltatások, különösen a buszok tervezése és üzemeltetése terén. Lehetőség van a fenntartható és innovatív tömegközlekedési megoldások kifejlesztésére, beleértve a kijelölt sávokon közlekedő expressz buszokat és az elektromos buszokat” – tette hozzá.

JÖVŐBELI MOBILITÁSI KÍSÉRLETI PROJEKTEK

Oh Se-hoon, Szöul polgármestere a maga részéről így nyilatkozott: „Izgatottak vagyunk a jövőbeli mobilitási kísérleti projektekből származó kölcsönös előnyök miatt.”

„Mivel mindkét város aktívan fektet be a jövőbeli közlekedési rendszerek fejlesztésébe, várhatóan kölcsönösen előnyösek lesznek a jövőbeli mobilitást célzó kísérleti projektek eredményei. Ezek a projektek olyan élvonalbeli innovációkat foglalnak magukban, mint az Urban Air Mobility (UAM) és az autonóm járművek. Célunk a technológia megosztásának előmozdítása és a széles körű tudáscsere elősegítése.”

A dél-koreai Szöul polgármestere meghívta az RTA-t, hogy vegyen részt a közelgő Szöuli Okos Élet Héten, amely október 10. és 12. között kerül megrendezésre Szöulban.

A Tesla idén több mint kétmillió dollár értékben vásárolt lidar érzékelőket a Luminartól

https://www.theverge.com/2024/5/7/24151497/tesla-lidar-bought-luminar-elon-musk-sensor-autonomous

Elon Musk nem szereti a lidart, a lézeres érzékelőt, amely sok vállalat önvezető ambícióinak alapvető része. Korábban „mankónak” nevezte, és azt mondta, hogy minden olyan vállalat, amely a lidarra támaszkodik autonóm képességeihez, „pusztulásra van ítélve”.

Most úgy tűnik, hogy a Tesla „mankókat” halmoz fel.

Negyedéves eredményjelentésében az orlandói székhelyű lidargyártó, a Luminar nyilvánosságra hozta, hogy a Tesla volt a „legnagyobb LiDAR-ügyfele az első negyedévben”, amely a vállalat negyedéves bevételének több mint 10 százalékát tette ki. Ez körülbelül 2,1 millió dollár értékű lidart jelent, a Luminar negyedéves 21 millió dolláros bevétele alapján.

Valójában a Tesla annyi lidart vásárolt a Luminartól, hogy ez segített ellensúlyozni a bevétel negyedéves visszaesését, amelyet a nem autóipari cégeknek szánt szenzorok kisebb mennyisége okozott.

Ez egy figyelemreméltó fordulat a Tesla részéről, amely az évek során lecsökkentette a fejlett vezetőt segítő funkcióihoz, például az Autopilot és a Full Self-Driving működtetésére használt érzékelők számát – ezek olyan funkciók, amelyeket Musk folyamatosan a teljesen autonóm járműflotta előfutáraként adott el. Az év végén a Tesla várhatóan bemutat egy robotaxi prototípust, amely Musk szerint a cége jövőjét jelenti.

Musk lidar-ellenessége még a Tesla saját negyedéves bevételi felhívása során is megmutatkozott, amelyben azzal dicsekedett, hogy járművei csak a kameraalapú látórendszerekre támaszkodnak a vezetőt segítő funkcióik működtetésében.

„Nyilvánvaló, hogy a mi megoldásunk egy viszonylag olcsó számítógéppel és szabványos kamerákkal képes önvezetést elérni” – mondta Musk. „Nincs lidar, nincs radar, nincs ultrahang. Semmi.”

Hogy a Tesla mit csinál a 2,1 millió dollár értékű Luminar lidarral, azt senki nem tudja. A Luminar szóvivője, Milin Mehta nem kívánt nyilatkozni, és a Tesla 2019 óta nem válaszolt hivatalosan egyetlen újságírói kérdésre sem.

De nem meglepő, hogy a Tesla érdeklődik a lidar iránt. 2021-ben egy Tesla Model Y-t fotóztak le Floridában a Luminar által gyártott tetőtéri lidar érzékelőkkel. A Bloomberg pedig arról számolt be, hogy a Tesla partnerségre lépett a Luminarral, hogy a lidart „tesztelésre és fejlesztésre” használja, aminek pontos természete továbbra sem ismert.

Még akkor is, ha a Tesla a Luminar lidarját használja a Full Self-Driving funkció érvényesítésére a robotaxi bevezetésére való felkészülés során, ez még mindig túl sok lidar. A Luminar szerint az egyes lidar érzékelők szoftverrel együtt körülbelül ezer dollárba kerülnek. A cég számos városban üzemeltet autonóm tesztflottát, köztük San Franciscóban és Las Vegasban. Lehetséges, hogy utólag felszerelik a cég tulajdonában lévő járműveket Luminar lidarral.

Az mindenesetre egyértelműnek tűnik, hogy a Tesla megváltoztatja a lidarhoz való hozzáállását, még akkor is, ha Musk nyilvánosan továbbra is lidarellenes.

Forrás: zawya.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936