Egy amerikai ügynökség az autonóm járműteszteket nyomon követő online térképet tesz közzé

Az Egyesült Államok Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatala (NHTSA) megjelentette autonóm jármű online nyomkövető eszközét, egy olyan térképet, amely megmutatja azokat a helyeket, ahol a járműveket közutakon tesztelik.

A térkép egy kísérleti program, amely immár országszerte 17 városban mutatja be a teszteléseket és a biztonsági ügynökség szerint ez a szám még növekedni fog, ahogy a tesztelő cégek egyre több információt küldenek majd be.

„Minél több információval rendelkezik a nyilvánosság az automata vezetési rendszerek közúti teszteléséről, annál jobban megértik majd ennek az ígéretes technológiának a fejlődését” – mondta nyilatkozatában James Owens, az NHTSA vezető helyettese.

A kritikusok szerint viszont a térkép kizárólag olyan információkra támaszkodik, amelyet a vállalatok önként közölnek, amiben nem követelmény a biztonsági adatok bemutatása. Így az információk, amik a nyilvánossághoz eljutnak, messze nem lesznek teljeskörűek.

A térkép az alábbi városokról közöl adatokat: Austin és Dallas Texas államban; Ohio-ban Columbus; Michiganben Detroit és Milford; Colorado-ban Denver és Golden; Floridában Jacksonville és Orlando; Phoenix; Pittsburgh; Utah-ban Salt Lake City, Park City, Lehi és St. George; San Fransisco és Washington.

Kilenc államban eddig tíz cég jelentkezett a kísérleti térkép projektbe. De ez csak a töredéke azoknak, amelyek valójában teszteléseket végeznek. Csak Kaliforniában több mint 60 cégnek engedélyezték az autonóm járművek közutakon való tesztelését.

Az ügynökség elmondta, hogy a cégek rugalmasan dönthetnek arról, hogy milyen típusú információt osztanak meg. Ez a kritikusok szerint ahhoz vezethet, hogy a cégek kihagynak olyan kritikus adatokat, mint a balesetek száma vagy, hogy hány alkalommal kellett a biztonsági vezetőnek közbeavatkoznia és átvenni a kontrollt a járműtől.

„A legjobb esetben ez egy olyan térkép lesz, amelyen csak azok a cégek szerepelnek, akik a részvétel mellett döntöttek. Legrosszabb esetben viszont egy megbízhatatlan adatgyűjtemény, amely az NHTSA hallgatólagos jóváhagyásával a biztonság bizonyítékának tűnik majd.” – mondta Jason Levine, az Autóbiztonsági Nonprofit Központ ügyvezető igazgatója.

Szerinte a kormánynak sztenderdizált, összehasonlítható adatokat kellene gyűjteni az összes autonóm jármű tesztelő cégtől, hogy az emberek összehasonlíthassák az egyes cégek biztonsági adatait.

Az NHTSA szerint mivel gyorsan változik az autonóm jármű technológia, ez az önkéntes partnerség az iparággal lehetőséget biztosít arra, hogy gyorsan eljussanak az információk a nyilvánossághoz. Az információk körét a jövőben várhatóan bővítik majd.

Forrás: AP News

https://apnews.com/8606efa2633f7b75b850d326bb8a1537

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936