Egy elemzés szerint a brit kormány zéró-kibocsátás terve nem halad az elvártnak megfelelően
Egy vezető iparági szervezet, a BVRLA (Brit Járműkölcsönző és Lízing Szövetség) szerint az Egyesült Királyság kormányának tervezete, miszerint 2050-re nullára csökkenti a széndioxid kibocsátást az utakon, nem halad jó úton.
Tavaly nyáron a kormány nyilvánosságra hozta a Road to Zero stratégiáját, amelynek célja, hogy 2030-ra az új autók 50-70%-a ultra alacsony károsanyag-kibocsátású jármű legyen, azaz hibrid vagy elektromos autó. Ugyancsak bejelentették, hogy 2040-ra betiltják a benzin illetve diesel üzemű járművek árusítását, így 2050-re majdnem minden jármű zéró kibocsátású lehet.
A BVRLA elemzése szerint a brit kormány terveinek az adózás, az infrastruktúra és ellátás jelentik a fő akadályát. Eredményeik szerint a piac nem feltétlenül reagál jól a kormány intézkedéseire, vannak területek, ahol a tervek szerint haladnak a folyamatok, míg máshol az elvárt alatt maradnak. Az elemzés alapján a kormány adópolitikája nem egyértelmű, az elektromos autókra vonatkozó jövőbeni emelések visszatartják a vásárlókat. A töltőhelyek elérhetőségével való problémák, és a különböző töltőhálózatok közti váltás nehézsége ugyancsak visszatartó erőt jelentenek.
A BVRLA ugyancsak problémának tartja, hogy a kormány nem jár elől jó példával a téren. Miközben bejelentették, hogy 2030-ra minden kormányzati autó elektromos meghajtású lesz, és 2022-re legalább a 25%-uk, valamint jelenleg is a flotta majdnem 23%-a elektromos autó, az adatok szerint a kormány autóinak csak 2%-a nevezhető ultra alacsony károsanyag kibocsátásúnak.
Összefoglalásában a BVRLA három kulcsfontosságú változást javasolt, amelyeket a kormánynak meg kell tennie, hogy „az Egyesült Királyság elektromos járművekkel kapcsolatos stratégiáját támogassa”. Először is a Szövetség azt javasolta, hogy „ötéves ütemtervet határozzon meg a gépjárműadók és az EV-ösztönzők terén”, ugyanakkor javasoljon egy nemzeti kvótát az EV-regisztrációk számára, amely 2030-hoz közelítve emelkedik majd. Ezen kívül „univerzális” hozzáférési és fizetési módokat javasolt a nyilvános töltési pontokhoz az infrastruktúrához való hozzáférés javítása érdekében.
Forrás: Motor1
https://uk.motor1.com/news/355398/government-zero-emission-plan-failing/