Egy millió mérföld megtétele után a Waymo autonóm autói megtalálhatták a valódi közlekedési veszélyt
Az autonóm vezetés felé törekedve a hagyományos autógyártók, mint a Mercedes-Benz, a Ford és a General Motors keményen dolgoznak azon, hogy fogyasztói szintű technológiát fejlesszenek az autók könnyebb és biztonságosabb vezetése érdekében. A Mercedes jutott a legmesszebbre Drive Pilot technológiájával, amely nemrég kapott jóváhagyást az Egyesült Államokban.
A csak autógyártással foglalkozó cégek mellett számos más vállalat, például a Zoox is azon dolgozik, hogy a jövőben valósággá tegye az autonóm taxi technológiát és a vezető nélküli autókat. A Zoox február elején mutatta be vezető nélküli taxiját, amellyel a Zoox alkalmazottait a különböző kaliforniai campusok területén szállítja.
Egy másik cég, a Waymo már évek óta részt vesz az autonóm versenyben, és számos mérföldkövet ért már el a technológiában. Egy sajtóközlemény szerint a Waymo autonóm autóival egymillió mérföldet tett meg idáig közutakon. A technológia többnyire biztonságosnak tűnik, és a tesztelés megkezdése óta nem érkezett hír személyi sérülésről, de úgy tűnik, van egy probléma, amiért nem a Waymo vezető nélküli autói a felelősek.
A Waymo szerint autói csak két tényleges balesetet és 18 „kisebb érintkezési eseményt” szenvedtek el idáig (apró ütközések, amelyek során egyik jármű sem károsodott).
Érdekes módon a Waymo azt mondja, hogy az összes ütközés 55%-át az okozta, hogy egy másik sofőr egy nem mozgó Waymo járműbe ütközött. Mert a világ összes számítógépes kódja és több ezer órányi fejlesztésű vezetési algoritmus sem tudja kiküszöbölni a hagyományos emberi hibákat. A Waymo azt is megjegyzi, hogy egy olyan kereszteződésben még nem történt incidens, amely jellemzően balesetek színhelye, emberi vezetők esetében.
A tesztek során összegyűjtött adatokból az is kiderült, hogy általában biztonságosabb volt az autonóm járművek számára az este 22 és 6 óra közötti közlekedés, mivel éjszaka általában kevesebb a jármű, és lényegesen kevesebb a gyalogos.
Egymillió mérföld, mindössze néhány tényleges incidenssel elég jó eredmény, és az adatok kétségtelenül létfontosságúak lesznek a technológia jövőbeli fejlesztése során. Már csak arra lenne szükség, hogy az autonóm autók más vezetők hibáit is ki tudják védeni.
Forrás: slashgear.com