Egy új amerikai jelentés ütemtervet vázol fel a városok számára az autonóm szállítási technológia bevezetésére

A John S. és James L. Knight Alapítvány által támogatott kísérleti projektek, amelyek az autonóm kézbesítő robotok használatát tesztelték négy amerikai városban, azt találták, hogy a technológia jól működik ellenőrzött környezetben, például főiskolai campusokon, emellett számos terjeszkedési lehetőséget azonosítottak, de jelenleg a felhasználási lehetőségek korlátozottak a műszaki és környezeti korlátok, például a városi infrastruktúra minősége miatt.

A világjárvány idején megnövekedett szállítási igény miatt az elmúlt években nagyobb számban telepítettek járdán közlekedő szállító robotokat. Noha nagy figyelem irányul ezekre a technológiákra, a városi tisztviselőknek gyakran nincs közvetlen tapasztalatuk velük kapcsolatban, ami kihívást jelent a szabályozás és a közösségi problémák megoldása terén.

A Kiwibot kísérleti projektje  lehetővé tette a négy közösségnek: Detroitnak, Miami-Dade megyének, Pittsburgh-nek és San Josénak, hogy többet megtudjanak arról, hogyan működik az autonóm kézbesítési technológia a való világban, és egy egyedülálló közösségi elkötelezettségi modellt alkalmaztak, amely lehetőséget biztosított a lakosok számára, hogy közvetlen visszajelzést adjanak a robotokról és a városi szabályozási gyakorlatokról.

A kísérleti projektekről közzétett jelentés világos tanulságokat tár fel, amelyeket a városok felhasználhatnak az autonóm technológiák bevezetésére, és azonosítja a telepítés nem műszaki funkcióit – például a helyi kisvállalkozások beépítési támogatását, a megosztott infrastruktúra, például a járdák és átkelőhelyek átjárhatóságának biztosítását, valamint a közvetlen közösségi szerepvállalást, ami a sikerhez elengedhetetlen.

„Az autonóm technológia óriási lehetőséget kínál a fejlődésre, de a benne rejlő lehetőségek teljes kiaknázásához növelnünk kell a tesztelést, és kifejezetten a valós közösségi szükségletek kielégítésére kell koncentrálnunk” – mondta Lilian Coral, a Knight nemzeti stratégiájának és technológiai innovációs programjának igazgatója.

„Ez a kísérlet a Kiwibottal egy közösségi oktatási mintaprogramot hozott létre, hogy a lakosok megértsék, miért közlekednek kézbesítő robotok a városban, és hogyan működnek.  Ez növelte a lelkesedést és csökkentette a szkepticizmust a lakosok és a helyi üzleti partnerek részéről, ugyanakkor lehetővé tette a kormányzati szervek számára, hogy partnerként csatlakozzanak, és többet megtudjanak a technológiáról és annak a közösségre gyakorolt ​​hatásáról. Úgy gondoljuk, hogy ez egy jó mintája az autonóm technológia bevezetésének az ország városaiban.”

A Knight Foundation 2018-ban indította el az 5,25 millió dolláros kezdeményezést, hogy bevonja a helyi lakosokat az autonóm technológiákba, biztosítva, hogy azok megkapják a közösségi hozzájárulást és megfeleljenek a helyi igényeknek. A finanszírozás négy városban támogatta a teszteket, a Cityfi és az Oregoni Egyetem Urbanism Next Center technikai segítségével és értékelésével.

A jelentés főbb pontjai:

  • A technológia ellenőrzött körülmények között működik, és biztonságosan telepítették. A tesztek során megtett több mint 3000 út alatt nem jelentettek gyalogosbiztonsági incidenst. Ahol a robotoknak nehézségei adódtak, az gyakran a hozzáférhető infrastruktúra hiánya miatt következett be, mint például az útra benőtt fák és az elzárt vagy letört járdák – ugyanazok az infrastrukturális akadályok, amelyek a lakosok biztonságos közlekedését is befolyásolják mindennapi életükben. Mind a magán-, mind a közszférának befektetésre van szüksége ebbe a megosztott infrastruktúrába az autonóm szállítás eléréséhez.
  • A jelenlegi felhasználási lehetőségek korlátozottak, de városi környezetben számos terjeszkedési lehetőség kínálkozik. Ma a robotok szállítási hatótávolsága 1600-2400 méter. Ennek eredményeként egyes kisvállalkozások tétováztak, hogy termékeiket robotokon keresztül szállítsák le, mivel sok szállításhoz nagyobb távolságra van szükség. Jelenleg a technológia jól működik olyan helyeken, mint a főiskolai campusok, de kihívásokba ütközik olyan területeken, ahol nem garantálható a hozzáférhető infrastruktúra.
  • A demonstrációk és a közösség bevonása elengedhetetlen volt a közvélemény szkepticizmusának csökkentéséhez és kíváncsiságának felkeltéséhez. A tesztekbe minden városban bevonták a lakosságot – a termelői piacokon tartott demonstrációktól a nyilvános találkozókig. A leggyakoribb érzések a robotok iránti kíváncsiság és a technológia biztonsága, a magánélet és a munkahelyekre gyakorolt ​​lehetséges hatása miatti aggodalom voltak. A nyilvános szerepvállalások egyértelmű potenciális hasznos felhasználási eseteket azonosítottak (például: a fogyatékkal élők szállításának segítése vagy az utazási idő csökkentése kisebb utak, például ebédszünet esetén) – amelyek közül néhány a technológia már ma készen áll, mások pedig további tesztelést és finomítást igényelnek.
  • Partnerekre van szükség a magánszektorban az autonóm termékek tesztelésére. A Kiwibot aktív és készséges partner volt ebben a város által vezetett erőfeszítésben, és kéz a kézben dolgozott a városokkal és közösségekkel az eredmények elérése érdekében. Ha az autonóm technológia valóban ki akarja elégíteni a közösségi szükségleteket, több köz-magán partnerségre és értékelésre van szükség.
  • Az AV-szolgáltatás városi szintű szabályozása biztosítja a szükséges rugalmasságot. A városok profitálnak a technológiához való hozzáférésből és a magáncégekkel való gyakorlati együttműködésből, miközben megoldják a technológiával kapcsolatos kihívásokat. Jelenleg kihívást jelentene olyan állami szintű szabályozást életbe léptetni, amely elég rugalmas és végrehajtható, amikor az államok alig vagy egyáltalán nem ismerik a technológiát, és azt, hogy mire képes és mire nem.

Forrás: Knight Foundation

https://knightfoundation.org/press/releases/new-report-outlines-roadmap-for-cities-to-deploy-autonomous-delivery-technology/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936