Elektromos teherautókat tesztel a Scania
A napi szinten a városi szupermarketek árufeltöltését végző teherautók egyelőre prototípusok, azonban, ha beválnak, akár sorozatgyártásban is készülhetnek. A tesztüzemben dolgozó két 27 tonnás teherautó 120 kilométeres hatótávval rendelkezik. A 165 kWh összteljesítményű lítium-ionos akkumulátorcsomag töltése egy 150 kW-os gyorstöltővel elvégezhető, a le-, vagy felrakodás ideje alatt. A 6×2*4 hajtásképletű teherautókat 290 kW-os (395 lóerős) elektromotor hajtja, amely 245 kW-os folyamatos teljesítményre, valamint 2200 newtonméteres nyomatékra képes.

Forrás: Scania
A svéd gyártó jelenleg is dolgozik elektromos teherautók fejlesztésén és aktív szerepet vállal az akkumulátorok, valamint az akkumulátorcellák korszerűsítésén. A Scania szerint már nem kell sokat várni arra a pontra, amikor a nehéz-kategóriás járművek esetében a villanyosítás valódi “befektetés” lesz az ügyfeleknek. Ez elsősorban az akkumulátorok könnyebbé, illetve hatékonyabbá tételével érhető el.
A Scania norvég partnere, az ASKO négy hidrogéncellás teherautót is tesztel. A 26 tonnás járművek hajtásáról ugyancsak 290 kW-os elektromotor gondoskodik, azonban hatótávolságuk nagyobb, mivel egy feltöltéssel 400-500 kilométert képesek megtenni. A hidrogéncellás Scaniákat ugyanakkor 56 kWh összteljesítményű akkumulátorcsomaggal szerelték és összesen 33 kilogrammnyi hidrogént tudnak magukkal vinni.
Forrás: Vezess
https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2020/02/14/elektromos-teherautokat-tesztel-a-scania/