Elindították a 2. vezető nélküli elektromos transzfer szolgáltatást Tampában
A légkondicionált, teljesen elektromos, sofőr nélküli transzfer a lakosság számára ingyenes, és maximum nyolc fő befogadására alkalmas.
A Hillsborough Területi Közlekedési Hatóság és a Floridai Közlekedési Minisztérium együttműködött egy autonóm járműkísérleti programban, amely transzferszolgáltatást kínál majd Tampa belvárosában és Tampa Heights területén a lakosoknak és a látogatóknak.
A Beep autonóm mobilitási szolgáltatás által biztosított vezető nélküli transzfer a Tampa Heights-i Armature Works-t köti össze a David A. Straz Előadóművészeti Központtal.
A HART Igazgatósága 2020. május 4-én hagyta jóvá az első kísérleti HART SMART AV programot, amely legalább egy évig működik, és egy második évig is folytatható.
A HART 2020 októberében indította útjára első autonóm járatát a Marion Street Transitway-n.
A második HART SMART AV útvonal az Armature Works és a Straz Center között november 15-én kezdte meg működését.
A HART szerint a további útvonal lehetővé teszi a helyi és állami szervek számára, hogy városi utcai környezetben, autók és gyalogosok mellett teszteljék a technológiát.
A Marion Street útvonalat választották ki a teszt számára, hogy teszteljék, hogyan működik a transzfer a HART fix útvonalú buszai mellett, keresztezve a vasúti síneket és navigálva a közlekedési lámpák közt.
A HART SMART AV keddtől péntekig, valamint szombaton és vasárnap 9 és 22 óra között üzemel. A légkondicionált, teljesen elektromos, sofőr nélküli transzferjárat a lakosság számára ingyenes, és maximum nyolc fő befogadására alkalmas.
A transzfer akár 25 km/h-ás sebességgel is haladhat autonóm üzemmódban a rögzített útvonalon, változó sebességgel, amikor átkelőhelyekhez érkezik, stoptáblákhoz közelít vagy kereszteződésekben navigál.
A jármű nem rendelkezik kormánykerékkel vagy pedálokkal, és előre programozott, legmodernebb szenzortechnológiát használ. A jármű feltöltése havonta kevesebb, mint 30 dollárba kerül.
Minden járműben egy utaskísérő áll majd rendelkezésre, akit kiképeztek a transzfer biztonsági funkcióinak kezelésére, és bármikor képes az irányítás átvételére.
A kísérők idegenvezetőként is szolgálnak, rámutatnak a környék látnivalóira, és felvilágosítják a közönséget a transzfer működéséről.
A HART buszszabályzatához hasonlóan az autonóm járaton is arcmaszkot kell viselniük az utasoknak és a kísérőknek, a transzferkísérőknek pedig minden műszak elején testhőmérséklet-ellenőrzést kell végezniük.
Fertőtlenítő törlőkendők és kézfertőtlenítő állomások állnak rendelkezésre a transzfereken a kísérők és az utasok számára.
A vezető nélküli AVA (Autonomous Vehicle Advantage) transzfereket más Tampa-öböli közösségekben is használják, mint például St. Petersburgben, Dunedinben és Clearwaterben.
Forrás: Patch
https://patch.com/florida/southtampa/2nd-driverless-electric-shuttle-service-launched-tampa?