Elon Musk állítása szerint megdöbbenne, ha a Tesla nem érné el az emberi vezetőnél biztonságosabb Teljes Önvezetést még az idén (5 évvel mindenki más előtt)
Elon Musk frissítette a Tesla teljes önvezetési képessége elérésének várható ütemtervét, és most azt mondja, hogy „megdöbbenne”, ha a Tesla idén nem érné el a „Teljes önvezetést, amely biztonságosabb, mint az ember”.
Ezt már lehetett tőle hallani párszor. Musk 2018 óta folyamatosan azt jósolja, hogy a Tesla a következő évben megoldja a „teljes önvezetést”. A cég előre megígérte az önvezetéshez szükséges hardvert, és azóta is azt ígéri, hogy szoftverfrissítésekkel több millió, már úton lévő járműhöz is el tudja juttatni a technológiát.
A vezérigazgató néhányszor már változtatott azon, hogy miként fogalmazza meg az ígéreteit.
Korábban például arról beszélt, hogy a Tesla a „teljes önvezetés funkciók teljes” változatát szállítja, ami azt jelenti, hogy a Tesla járművek képesek lennének önállóan vezetni mind a helyi utakon, mind az autópályákon, vezetői felügyelet mellett, de a teljesítményük nem lenne jó. Röviden: át tudnak hajtani a kereszteződéseken, de gyakran szükségük van a vezető segítségére.
A Tesla ezt az FSD Béta programja révén 2020-ban megvalósította, de az eredmény sokkal korlátozottabb volt, mint sokan remélték, és meglehetősen távol áll Musk eredeti ígéretétől, miszerint a Teslának milliónyi „robotaxija” lesz az úton.
Az autógyártó nagy előrelépést tett az FSD Beta megjelenése óta, amelyet mára már csaknem 60 000 Tesla-tulajdonos használ az Egyesült Államokban.
De ennek ellenére sokak számára nehéz elképzelni, hogy ez mikor vezethet tényleges (ezúttal valóban) teljesen önvezető rendszerhez, vagy akár ez ezen a ponton is megtörténhet-e anélkül, hogy a Teslának új megközelítésre lenne szüksége más hardverrel.
A Tesla 2021. negyedik negyedévi bevételi felhívása során a múlt héten a vezérigazgató frissítette a Teslának a teljes önvezetést az „embernél biztonságosabb” megvalósítására vonatkozó ütemtervét, mondván, hogy „megdöbbenne”, ha ez idén nem történne meg.
Azt most nem részletezte, hogy milyen mérőszám szerint tekintik „az embernél biztonságosabbnak”, vagy, hogy ez elég lesz-e ahhoz, hogy a Tesla átvegye a felelősséget a rendszerért a vezetőtől, ami valójában az egyetlen dolog, ami számít a rendszer önvezetőnek tekintéséhez.
A részletek hiánya ellenére a vezérigazgató annyira magabiztos volt, hogy a hétvégén Twitteren hozzátette, hogy a Tesla más autógyártók számára is tervezi önvezető szoftverének licenszelését.
Úgy véli, hogy minden más önvezető technológiát fejlesztő cég körülbelül öt évvel le van maradva a Teslához képest.
Nehéz komolyan venni már ezeket a kijelentéseket, bár Musk egyszer azt mondta, hogy így legalább követhető az előrehaladás annyiból, hogy egyre rövidebb időkre jósolnak előre. Most például már nem a jövő évet mondják, hanem azt, hogy még idén.
Mindenesetre néhány konkrét adat jó lenne az előrehaladás bemutatására, a béta változat tesztelőitől érkezett visszajelzések bár jók, de nem elég konkrétak.
Forrás: Electrek