Elon Musk azt állítja, hogy a Tesla Teljes Önvezetés rendszere továbblép a béta verzióról

A Tesla vezérigazgatója, Elon Musk azt állítja, hogy cége úgynevezett Full Self-Driving (Teljes Önvezetés) sofőrtámogató technológiája a következő frissítés után már nem lesz „béta”.

A Whole Mars Catalog Twitter-bejegyzésére válaszolva, amely szerint az FSD Beta 12 „talán még ebben az évben” várható, Musk megerősítette, hogy a technológia 12-es verziója „nem lesz béta”.

Ez azt sugallja, hogy a vállalat eléggé magabiztos a technológiában ahhoz, hogy többé ne használja a béta címkét.

Musk nem erősítette meg, hogy a 12-es verzió mikor fog megszűnni. Az FSD Beta jelenleg a 11.3.6-os verziónál tart.

A Tesla FSD Beta először 2020 októberében indult az egyesült államokbeli tulajdonosok számára, majd 2022 novemberében megnyitották az opciót megvásárló összes észak-amerikai tulajdonos számára.

Ez a funkció lehetővé teszi a Tesla járművek számára, hogy a legtöbb vezetési forgatókönyvben önállóan közlekedjenek. A Tesla honlapja szerint azonban „aktív vezetői felügyeletet igényel, és nem teszi önállóvá a járművet”.

Az Autopilotra építve, amely magában foglalja a sávváltások javaslatát és végrehajtását, valamint a sávokon belüli kormányzást az adaptív sebességváltó aktiválásával, az FSD Beta képes azonosítani a stoptáblákat és a közlekedési lámpákat, és ennek megfelelően lelassítani és leállítani a járművet.

A Tesla továbbra is dolgozik az Autosteer funkció városi utcákon való használatán.

Musk még 2019-ben azt mondta, hogy 2020 közepére a cégnek „több mint egymillió Tesla autója lesz az utakon teljes önvezető hardverrel”, amelyek annyira megbízhatóak lesznek, hogy a sofőr „alhat is” vezetés közben.

Idén februárban azonban a Teslának egy vezeték nélküli frissítést kellett bevezetnie, mivel az FSD béta „potenciálisan megsértheti a helyi közlekedési törvényeket vagy szokásokat bizonyos vezetési manőverek végrehajtása során”.

Musk tavaly azt mondta, hogy a Tesla autonóm vezetési technológiájára vonatkozóan 2023 előtt nem vár hatósági jóváhagyást.

Ellentmondásos, hogy miközben a Tesla egyre inkább autonóm vezetésre törekszik, fokozatosan megszüntette a radarokat és az érzékelőket, és LiDAR helyett kameraalapú Tesla Vision rendszert alkalmaz.

A Tesla nemcsak az FSD közutakon való béta-tesztelése, hanem Autopilot technológiájának hatékonysága miatt is a viták középpontjába került.

Állítólag az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma nyomozást indított a cég ellen, tavaly három, az ügyet jól ismerő személy azt mondta a Reutersnek, hogy a vizsgálatot több mint tucat – néhány halálos kimenetelű – baleset után indították, amelyeknél a Tesla Autopilot rendszere működött.

A Washington DC és San Francisco ügyészei állítólag azt vizsgálják, hogy a Tesla megtévesztette-e a fogyasztókat, a befektetőket és a szabályozó hatóságokat azzal, hogy nem alátámasztott állításokat fogalmazott meg a járművezetőt segítő technológiájának képességeivel kapcsolatban.

Ez komolyabb szintű vizsgálatot jelent, mint a korábbiak, mivel a források szerint büntetőjogi vádemelést vonhat maga után a cég vagy egyes vezetők ellen, és a DOJ polgári jogi szankciókat is jelenthet.

A vállalat az év elején megerősítette, hogy a DOJ dokumentumokat kért az Autopilot és az FSD funkcióiról.

Az Autopilot mellett jelenleg két másik DOJ-vizsgálat is folyamatban van a Teslával kapcsolatban – mondta egy forrás a Reutersnek, hozzátéve, hogy még mindig sok a munka, és nincs küszöbön álló döntés.

Ez kiegészíti a National Highway and Traffic Safety Administration, az Egyesült Államok egyik szabályozó hatósága két folyamatban lévő vizsgálatát.

Ezek közül az egyik a műszaki elemzés stádiumában van, és az álló mentőjárművekkel történt baleseteket vizsgálja, míg a másik a fantomfékezési jelentéseket ellenőrzi.

Az ügynökség megerősítette, hogy vizsgálja a 17. halálos balesetet, amelyben az Autopilot is részt vett, miután februárban egy Model S ütközött egy parkoló tűzoltóautóval a kaliforniai Contra Costa megyében.

A részvényesek a közelmúltban csoportos keresetet nyújtottak be a Tesla ellen a San Franciscó-i szövetségi bíróságon, azzal érvelve, hogy a vállalat hamis és félrevezető kijelentésekkel becsapta őket a technológiával kapcsolatban, amely „súlyos baleset- és sérülésveszélyt okoz”.

Forrás: carexpert.com.au

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936