Ez a hordozható EV töltő lehet a megoldás a hatótávolság miatti aggodalmakra

A benzines autóval közlekedőknek meglehetősen könnyű dolga van, ha kifogy az üzemanyag, mivel a benzinkutak mindenfelé sűrűn megtalálhatók. Ám az elektromos autók tulajdonosai nem ilyen szerencsések, mivel töltőállomást nem mindenhol olyan könnyű találni.

Itt jön a képbe az elektromos járművek (EV) tartozékaival foglalkozó startup, a ZipCharge. A brit cég részleges megoldást kínál az elektromos járművek tulajdonosainak a hatótávolság miatti aggodalmaira azáltal, hogy nyugalmat kínál a töltések között, ha olyan helyzetbe kerülnének, hogy néhány extra kilométerre van a töltőállomás, vagy olyan helyen élnek, ahol az éjszakai töltés egyszerűen nem lehetséges.

A ZipCharge Go névre keresztelt, bőrönd méretű, kerekeken guruló akkumulátorcsomagot úgy tervezték, hogy jelentős mennyiségű villamos energiát tudjon tárolni, amely sokféle forgatókönyv esetén felhasználható egy elektromos autó töltésére.

A legjelentősebb az, amikor egy elektromos autónak esetleg növelnie kell a hatótávolságát, hogy nyilvános töltőállomáshoz érkezzen; az autó tulajdonosa az autó csomagtartójában hordhatja a Go-t, és használhatja az akkumulátor újratöltésére, ha az autó lemerülne egy forgalmi dugóban, vagy bármilyen más, ehhez hasonló forgatókönyv esetén. Ez olyan, mintha egy tartalék benzines kannát hordanánk magunkkal, csak a szag és a kiömlés veszélye nélkül.

A ZipCharge azt állítja, hogy vannak más felhasználási módok is. Például az egyik célügyfele olyan elektromos jármű-tulajdonos, aki úgy parkol le elektromos járművével az utcán, hogy nincs hozzáférése a járda menti töltéshez.

A szabványos Go körülbelül egy óra alatt feltölthető otthon, a járműbe gurítható, majd körülbelül 20-30 percen belül a teljes töltését átviheti az elektromos járműbe. Ez lehetővé teszi a töltéshez való hozzáférést azok számára, akik egyébként nem gondolnának elektromos autóra, mert nincs otthoni hozzáférésük a töltési infrastruktúrához.

A beépített praktikus tápcsatlakozónak köszönhetően a nagyméretű tápegység szinte bármit feltölthet, ami csak csatlakoztatva van. A ZipCharge társalapítója, Jonathan Carrier azt mondja, hogy az e-rollerek, elektromos szerszámok és még az otthoni kisgépek töltésére is használható.

A ZipCharge a Go két változatát fogja gyártani: egy 4 kilowattórás változatot, amely akár 32 km-es hatótávolságot is képes adni egy átlagos elektromos autónak, és egy 8 kWh-s verziót, amely akár 65 kilométernyi töltésre is képes.

A kisebb csomag, amely körülbelül 25 kg-ot nyom, és kisebb, mint egy tipikus, repülőgépre felvihető táska, az Egyesült Királyságban jelenik meg. A Carrier társalapító szerint elegendő hatótávolságot fog biztosítani a legtöbb dolgozó napi ingázásának fedezésére az Egyesült Királyságban. A 8 kWh-s változat az Egyesült Államokat fedi le, ahol az átlagos ingázási távolság 40 km. Mindkét változat GPS-követéssel és mobilkapcsolattal rendelkezik majd, hogy megvédje magát a lopástól, és részletes információkat nyújtson a csomag töltöttségi állapotáról vagy az aktuális töltési folyamatról.

És bár a hatótávolság miatti aggodalom ma nagyon is valós dolog, a holnap elektromos járművezetőinek remélhetőleg egy kicsit kevesebbet kell aggódniuk emiatt, legalábbis az Egyesült Államokban.

Az új infrastrukturális törvényjavaslat, amelyet várhatóan hamarosan aláírnak, az elektromos járművek töltésével kapcsolatos problémákat kívánja megoldani azzal, hogy 7,5 milliárd dollárt különít el a töltőállomások számának bővítésére az Egyesül Államokban.

A cégek várhatóan növelik a nyilvánosan elérhető 2-es szintű töltőállomások sűrűségét, amelyek általában körülbelül 32 km hatótávolságot biztosítanak egy óra alatt, ha a jármű csatlakoztatva van az Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériuma szerint.

Jelenleg 40 714 2-es szintű töltőállomás található országszerte, de ez azt jelenti, hogy az egyes állomásokon lévő csatlakozók számának köszönhetően 89 811 autó tölthető egyszerre. Ez a szám a 3. szintű gyorstöltő állomások számával együtt az infrastruktúra törvénynek köszönhetően várhatóan jelentősen növekedni fog a következő néhány évben, de hogy pontosan mennyire, az attól függ, hogy az egyes államok hogyan osztják el a finanszírozást.

Ez azonban még mindig egy kicsit távol van, és mindig lesz olyan helyzet, amikor valakinek valahol kifogy a töltése – ahogy manapság az emberek kifogynak a benzinből. És ha a Go tulajdonosai úgy döntenek, hogy a csomagtartóban viszik magukkal, annak (a súlytöbblet miatt) elhanyagolható hatása lehet a hatótávra, sőt akár pozitív hatást is eredményezhet, ha nem kell a felhasználónak szükséghelyzetben kitérőt tennie egy töltőállomáshoz.

A ZipCharge Go jövőre jelenik meg az Egyesült Királyságban, és röviddel ezután a globális piacon is megjelenik. Viszont nem lesz olcsó az a nyugalom, amit a töltőjével biztosíthat a hatótávolság miatt aggódó vezetőknek. A cég állítása szerint havi 67 dollárért tervezi majd bérbeadni a Go-t, illetve a megjelentetése körül eladásra kínálja majd az EV tulajdonosoknak.

Forrás: Popular Science

https://www.popsci.com/technology/zipcharge-go-portable-ev-battery/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936