Ez a villanybusz-töltő rendszer tisztítja meg a városi közlekedést?

A megállókban töltött időt hasznosítja a vasút-gyártóként ismert Alstom SRS rendszerének közúti változata, amelyet egyelőre Malaga városában tesztelnek élesben.

Az ötlet maga nem új, csak a megvalósítás, de az Alstom azt állítja, hogy sikerült tökéletesen biztonságossá tenni, annak ellenére, hogy az útfelületen kialakított érintkezőket használják a tisztán elektromos autóbuszok akkumulátorainak töltésére.

Az SRS rendszer kétféleképp működhet. A telephelyen kialakított töltőállomásokon használhatják az akkumulátorok teljes feltöltésére, míg a megállókban rátöltő üzemmódban, csak annyi időre, amennyit a busz egyébként is ott töltene. A rendszerhez 200 kW-os töltők tartoznak, ami egy kétperces megállás esetén nagyjából 6 kWh utántöltésére ad lehetőséget, de ez is elég lehet, hogy drámaian meghosszabbítsa az elektromos buszokkal egy töltéssel megtehető távolságot.

A töltést egyébként az úton kialakított három nagy fém érintkezőn át végzik: a busz ezekre lép rá az áramszedőivel, ám mielőtt feszültség alá helyeznék a rendszert, az áramszedőket egyfajta műanyag-függönnyel szeparálják el a külvilágtól, ezzel akadályozva meg például nedves környezetben a véletlen áramütést.

Forrás: Totalcar

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2019/10/01/ez_a_villanybusz-tolto_rendszer_tisztitja_meg_a_varosi_kozlekedest/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936