Ezek az autók már tényleg elvehetik a taxisofőrök munkáját

A két német gyártó a Szilícium-völgyben fekvő San Joséban indította el az alkalmazásalapú közlekedési szolgáltatását. Egyelőre sofőrökkel, de az ember ezúttal csak felügyel, és nem tekeri a kormányt, az önvezető járművek pedig közösségi taxiként közlekednek San José nyugati része és a belváros között.

Forrás: Vezess

A szolgáltatás elsőre tesztüzemmódban és korlátozottan érhető el, az utasok a Daimler Mobility AG által kifejlesztett mobilalkalmazással foglalhatják le utazásukat. A fejlesztők remélik, hogy a kísérlet értékes tapasztalatokkal szolgál majd a besorolása szerinti 4/5. szintnek megfelelő automatizált járművezetési rendszer további csiszolásához.

A Bosch és a Mercedes-Benz együttműködése nem ma indult.

Körülbelül két és fél éve dolgozik közösen városi automatizált vezetési megoldásokon a Bosch és a Mercedes-Benz. Közös céljuk a 4/5. szintű automatizált vezetési rendszer kifejlesztése a teljesen önvezető és járművezető nélküli járművekhez, az ehhez szükséges szoftvereket is beleértve. A vállalatok nem prototípusokat, hanem sorozatgyártásra kész rendszert kívánnak fejleszteni, amely különböző kategóriájú és típusú járművekbe integrálható.

Forrás: Vezess

Mérnökeik szimulációkat és különlegesen e célra tervezett tesztpályákat is használnak arra, hogy még biztonságosabbá tegyék a közlekedést. A Bosch és a Mercedes-Benz számára a biztonság a legfontosabb.

Az együttműködés kapcsán felmerülő fejlesztések nem csupán az Amerikai Egyesült Államok út- és időjárási viszonyaira terjednek ki. A két vállalat mérnökeiből álló csapat egyik részének székhelye Sunnyvale – egy Szilícium-völgyi város San José és San Francisco között –, a másik csapat pedig a stuttgarti régióban dolgozik.

Forrás: Vezess

https://www.vezess.hu/hirek/2020/01/10/ezek-az-autok-mar-tenyleg-elvehetik-a-taxisoforok-munkajat/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936