Félrevezető tájékoztatás az elektromos járművek körül
A kőolaj- és gépjárműipar próbálkozásai a hamis tájékoztatásának elterjesztésére az elektromos járműveket illetően, egy olyan üzleti modell védelme, amellyel kapcsolatban egyre inkább felismerhetők a bolygónkra és az emberiségre gyakorolt káros hatások.
- A félretájékoztatás magában foglalja azt az állítást, hogy az elektromos járművek nagyobb szennyezést jelentenek, mint a hagyományos járművek, pedig ezt időről időre megcáfolják, különösen, hogy egyre több ország generál villamos energiát a fenntartható forrásokból. És még akkor is, ha a villamos energiát fosszilis tüzelőanyagokból állítják elő, az elektromos autók használata még mindig nagymértékben csökkenti a levegőszennyezést városainkban.
- Egy másik hazugság az, hogy nem a közlekedés a szennyezés valódi oka, hanem a fűtés vagy az ipari kibocsátás. Az igazság az, hogy a személygépkocsik és a teherautók több mint egyharmadát teszik ki a szennyező kibocsátásoknak, amelyek nagy része pontosan azokon a helyeken fordul elő, ahol élünk és dolgozunk. Így minden csökkentés valószínűleg pozitív hatással lesz életminőségünkre.
- További ellenérv, hogy az elektromos járművek túl drágák, és szorongást okoznak a járművezetőben, hogy vajon milyen távolságra tud elmenni egy töltéssel. Azonban az akkumulátorok sűrűségének fokozatos növekedésével a megtehető kilométerek száma fokozatosan növekszik.
- Az elemek szintén téves információs kampányok célpontjai: egyes olvasóim azt mondják, hogy az akkumulátorok állítólag szűkös ásványi forrásokra támaszkodnak, és nem lehet újrahasznosítani. Először is, az elemek újrahasznosíthatók. Elemük tökéletesen újrafelhasználható, és ellentétben azzal, amit sokan gondolnak, az elemek a vártnál jóval kisebb mértékben gyengülnek a használattal vagy az idő múlásával. A tudományos tanulmányok azt mutatják, hogy az akkumulátor teljesítménye 30.000 kilométerenként körülbelül 1% -kal csökken.
- Az ellenlábasok azt is terjesztik, hogy képtelenség lesz elég elektromos energiát termelni az összes elektromos autó feltöltésére. Ezt az állítást az Egyesült Királyság energiaszolgáltatói szövetsége cáfolta.
- A karbantartást illetően is kedvezőbbek az elektromos autók: a belső égésű motorok több mint 10.000 darab mozgó alkatrészből állnak, amelyeket folyamatosan kenni kell és időszakosan cserélni is. Mint minden autó tulajdonosa tudja, az alkatrészek cseréje rendkívül drága. A tipikus elektromos járműnek körülbelül 18 mozgó alkatrésze van, amelyek sokkal hosszabb élettartamúak és drasztikusan alacsonyabb karbantartási igényeik vannak, mint a belső égésű motorokkal felszerelt járművekének.
Forrás: mantabgun.com