Fiatnak számítanak majd a Teslák Európában

A 2020-as év nehéz lesz az autógyártóknak: ekkor vezetik be a jelenleginél sokkal szigorúbb, 95 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási átlagértéket, ami 4 liter alatti benzinfogyasztást jelent. Könnyítésként az 50 g/km-nél alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású autók duplán számítanak az első évben, és 2022-ig több, mint egyszeres szorzóval. És itt jön a képbe a Tesla, amely Észak-Amerikában is szép összeget húz a hagyományos autógyártóktól a null-emissziós kreditekért.

A szabályozás ugyanis mind az Egyesült Államokban, mind Európában engedi, hogy egyes gyártók, amelyek túllépnék a fogyasztási, illetve szén-dioxid-kibocsátási átlagot, más gyártók autóit is beleszámoltassák az eredményükbe, ami jó pénzt ér. A Tesla ilyen módon dollár-százmilliókkal egészítette ki eddig is a bevételeit Észak-Amerikában – van egyébként ebben némi képmutatás, hisz így az zéró-kibocsátású Teslák lehetővé tették, hogy más gyártók az elvártnál sokkal nagyobb fogyasztású modellekkel maradjanak a piacon, vagyis aki a környezetbarátságáért vett ilyen autót, azt lényegében átverték – és most állítólag ugyanerre készül Európában is.

Az európai szabályozás azt teszi lehetővé, hogy két gyártó egy átlagba számolja az autói kibocsátását, és mivel a Teslák nem bocsátanak ki szén-dioxidot, ez nagyon jól jön majd a Fiat-Chryslernek. Az olasz-amerikai cég Európában ugyanis zömmel kisautókkal van jelen, amelyeknek az ára nemigen bírja el sem a legkorszerűbb dízelmotorok beépítését, sem a fogyasztás csökkentésére szintén alkalmas hibrid rendszerek felárát.

Forrás: Totalcar

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2019/04/08/fiatnak_szamitanak_majd_a_teslak_europaban/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936