GM szabadalom: A kettős töltőportok nagy energiarugalmasságot tesznek lehetővé az elektromos teherautók számára
A General Motors nemrégiben szabadalmi kérelmet nyújtott be egy kettős töltőport-beállításra, amely segíthet a legtöbbet kihozni az Ultium akkumulátorrendszerből az autógyártó elektromos kisteherautóiban.
A GM kifejlesztett egy kétrétegű akkumulátorcsomagot, amelyet már a GMC Hummer EV-ben használnak, és a tervek szerint a következő Chevrolet Silverado EV-hez és GMC Sierra EV-hez is készül. A javasolt beállítás nagyobb rugalmasságot biztosíthat a két réteg töltésének módjában.
A vezérlők és kapcsolók sorozatát, valamint a csomag beépített képességét használva, hogy két különböző csomagként működjön sorban vagy párhuzamosan, az alkalmazás különböző töltési forgatókönyveket ír le a kétrétegű járművekhez.
Referenciaként a GMC Hummer EV 12 akkumulátormoduljai sorba vannak kötve, hogy egy réteget képezzenek, amely funkcionálisan egy különálló akkumulátorcsomag. Ez a réteg párhuzamosan kapcsolódik egy másik azonos réteghez, ugyanannyi modullal. A Hummer EV-ben ez több, mint 100 kWh akkumulátorkapacitást jelent, 800 voltos töltéssel, hogy kihasználja a gyorsabb, 350 kW-os egyenáramú gyorstöltő hardvert.
A GM felvázolja, hogy az egyik töltőport 800 vagy 400 voltos töltésre konfigurálható, míg a másik port a csomag második rétegéhez csatlakozik, és 400 V-ra korlátozza. A rendszer ezeket sorba tudta kötni, egyszerre töltve a felső és az alsó réteget 800 V-on, csak az első porton keresztül. Vagy párhuzamosan csatlakoztatva mindkét réteget 400 V-ra töltheti.
Egy harmadik konfiguráció elszigeteli a két réteget, és egyenként tölti fel őket, jegyezte meg a GM. Alternatív megoldásként a második port használható tartozékok 400 voltos töltésére, miközben a jármű továbbra is 800 volton töltődik. Ez lehetővé tenné a GM teherautók számára, hogy töltés közben szerszámokat vagy egyéb berendezéseket hajtsanak meg. A Ford mobil áramforrásként hirdette F-150 Lightningjét, de csak egy töltőportja van, így erre nem képes.
A GM azt is megjegyezte, hogy egy másik kapcsoló hozzáadásával lehetséges lenne a második töltőportot 800 V-ra bővíteni. A szabadalmi bejelentéssel együtt benyújtott illusztráció mindkét portot egymás mellett mutatja – ez az elrendezés valószínűleg értelmesebb a vállalati garázsokban feltöltött flottajárművek esetében, mint a személyes járművek esetében, amelyeknek valószínűleg előnyös lenne egy-egy port mindkét oldalon.
Nem világos, hogy a GM valóban bevezeti-e a kettős töltőportokat, de egyre több kétrétegű akkumulátorral szerelt teherautó készül el. A Chevy Silverado EV és a GMC Sierra EV 2024-es modellként várhatóan 2023-ban jelenik meg a piacon.
Forrás: Motor Authority
https://www.motorauthority.com/news/1135850_android-auto-update-split-screen