Gyártásba küldik a hidrogén-hajtású BMW X5-öst
Bár egyelőre csupán kis sorozatról van szó, a BMW egyértelműen jelezte, hogy bízik a hidrogén-hajtás jövőjében.
A mérnökök láthatóan igyekeztek úgy összeállítani a rendszert, hogy beférjen egy hibrid hajtáslánc helyére, azaz ne legyen szükség az X5 karosszériájának jelentősebb módosítására. A 700 bar rendszernyomású tartályok masszív alsó védelemmel az autó legvédettebb pontjára, a kardánalagútba kerültek, ezekben így 6 kg-nyi hidrogént lehet tárolni, ami a BMW szerint úgy 440 kilométerre elegendő.

Forrás: BMW
A hajtást villanymotorokra bízták, ezek csúcsteljesítménye 375 lóerő, míg az üzemanyagcellából legfeljebb 170 lóerő nyerhető. A rendszer része emellett egy ismeretlen méretű Li-ion akkumulátor, ebbe táplál vissza a hajtás lassításkor, illetve ennek segítségével használható ki rövid időre a maximális teljesítmény.

Forrás: BMW
Bár az üzemanyagcellás hajtás egyelőre kifejezetten drága, és a nagy nyomáson tárolt hidrogén miatt nem is veszélytelen, a támogatói azt hozzák fel mellette, hogy a tisztán elektromos autókhoz képest villámgyorsan tölthető fel. Míg egy elektromos autó jelenleg akár 20-30 percet is elveszteget a gyorstöltőn ahhoz, hogy a teljes hatótávja 70%-át visszanyerje, a hidrogéntartályok töltése 3-4 percnél nem tart tovább. Épp ezért több gyártó is úgy véli, hogy a nagyobb távolságra történő utazáshoz, illetve nagyobb autók esetében ez lehet a benzin- és dízelmotorok legjobb kiváltója.
Forrás: Totalcar
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/03/30/gyartasba_kuldik_a_hidrogen-hajtasu_bmw_x5-ost/