Három nagy autógyártó összeállhat, hogy olcsó elektromos autókat gyártson

Három nagy régi autógyártó kreatív megközelítést fontolgat, hogy a Tesla és a kínai riválisok ádáz versenye közepette a játékban maradhasson – mindezt azért, hogy olcsó elektromos autókat gyártsanak.

A Volkswagen, a Renault és a Stellantis fontolgatja, hogy esetleg összefognak, hogy olcsóbb elektromos járműveket gyártsanak – attól tartanak, hogy ez az egyetlen lehetőségük. A dolog egyre sürgősebb, mivel az európai autógyártók egyre inkább lemaradnak a BYD-tól és a Teslától.

Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója azt mondta az Automotive News Europe-nak, hogy „tökéletes felismerés, hogy a jövőben azok a cégek, amelyek nem alkalmasak a kínai versennyel szembenézni, bajba kerülnek”.

A terítéken lévő ötletek a „fejlesztési erőforrások összevonásától a vállalkozások európai határokon átnyúló összevonásáig” terjednek, hogy jobban versenybe tudjanak szállni. Bármi is történik, az hamarosan, hónapokon belül megtörténik – áll a jelentésben.

A 2024-es év eddig egy sor akadályt támasztott az elektromos járművek értékesítésében, és az autógyártók azt mondják, hogy szánalmasan felkészületlenek voltak. A problémák között szerepel, hogy egyes kormányok csökkentették vagy elvetették az elektromos járművek ösztönzőit, a kölcsönző cégek visszaszorítják az elektromos járműveket, és az EV-ellenes felhajtás erősödik a feszült választási év során az Egyesült Államokban és Európában. Ezen a ponton még a Tesla is érzi a visszaesést, az idei 20%-os mélyponttal mintegy 150 milliárd dollárt vesztett piaci tőkéjéből, ami több mint kétszerese a VW értékének – írja a Bloomberg.

A következő kihívás az, hogy jövőre szigorúbb kibocsátási szabályok lépnek életbe az EU-ban, ami azt jelenti, hogy az autógyártók vagy több EV-t gyártanak, vagy súlyos bírságokat kell fizetniük. Ha nem csökkenti a flotta kibocsátását, a VW több, mint 2 milliárd eurós (2,2 milliárd dolláros) pénzbírsággal sújtható legrosszabb esetben.
Mindeközben a BYD azt tervezi, hogy a közelgő Genfi Autószalonon bemutatja legújabb elektromos autóit, köztük a Mercedes G-osztály rivális luxusterepjáróját is – ami meglehetős szorongást kelt az európaiak körében.

Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója azt javasolta, hogy hozzanak létre egy „Airbus of autos”-t – amely Németország, Franciaország, Spanyolország és az Egyesült Királyság erőforrásainak összevonását jelenti a Boeinggel való versengés érdekében – Európa három legnagyobb autógyártójának összefogásával, hogy olcsó elektromos járműveket építsenek tömeggyártásban.

Ennek ellenére a legtöbb elemző egyetért abban, hogy 2024 furcsa év lesz, és az elektromos járművek eladásainak „zuhanása” biztosan nem lesz tartós – és a legnagyobb akadályt a költségek jelentik, mivel a fogyasztóknak bizonyos esetekben többet kell költeniük a biztosításra, a magasabb előzetes költségek mellett.

A VW, a Stellantis és a Renault külön-külön új, legfeljebb 25000 eurós EV-ken dolgozik, míg a Mercedes és a BMW azt tervezi, hogy 2025-ig új, továbbfejlesztett technológiájú elektromos járműveket dob ​​piacra. A hibás EV-szoftverekkel sújtott VW-nek mindenkinél nagyobb szüksége lehet a segítségre, annak ellenére, hogy a 2015-ös Dieselgate-botrány után hatalmas EV-beruházásba kezdett.

Úgy tűnik, hogy az autógyártók azon vannak, hogy meggyőzzék az EU-t arról, hogy gondolja át az elektromos járművekre való átállás jelenlegi terveit. Az autógyártók nem dolgoztak ki munkatervet az elektromos járművekre való átállásra, és ez egy egész iparágat érint, amely több millió embert foglalkoztat, és a teljes EU gazdaságának 7%-át képviseli. Az olyan cégek, mint a ZF Friedrichshafen beszállító, milliárdokat költöttek az elektromos járművekre való felkészülésre, de most akár 20%-kal is csökkenthetik alkalmazottaik számát, mivel az autógyártók visszaszorítják az elektromos járművek gyártását. Mindeközben több ezer más munkahely is veszélyben van, mivel a Volkswagen több ezer munkahelyet szüntet meg Németországban, hogy 11 milliárd dollárral csökkentse költségeit, az EU-ban működő autóbeszállítók pedig több tízezer munkavállalót bocsátanak el.

Forrás: electrek.co

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936