Hat izgalmas autófunkció a következő öt évben

Az autóipar gyorsan halad annak érdekében, hogy a járművezetőket az utakon tartsa minden olyan fejlett frissítéssel, funkcióval és eszközzel, amelyre az autósoknak ma és holnap is szükségük lesz.

Az új funkciók némelyike ​​tudományos-fantasztikusnak tűnhet. Az autóiparban dolgozó szakértők azonban azt mondják, hogy a következő öt évben számíthatunk rájuk.

Dinamikus holografikus műszerfalak

„Egy műszerfal, amely nem csak egy statikus kijelző, hanem egy dinamikus holografikus felület. A kiterjesztett valóság és a holográfia futurisztikus keverékéről beszélünk, ahol a létfontosságú információk lebegnek a vezető látóterében”, mondta Ryan Waterman, az Independence Automotive vezérigazgatója.

A kiterjesztett valóság műszerfalai „…a létfontosságú információkat, navigációs jelzéseket és biztonsági figyelmeztetéseket közvetlenül a szélvédőre vetítik, és zökkenőmentesen integrálódnak a vezető útnézetébe” – mondta Rob Dillan, az EVhype.com alapítója.

„Ez a technológia nemcsak a biztonságot növeli, hanem a vezetési élményt is gazdagítja az intuitív, valós idejű adatátfedéssel” – jegyezte meg Dillan a funkcióról, amely várhatóan csúcskategóriás járművekben debütál majd, majd szélesebb körben is elterjed.

„Nem csak a sebesség vagy az üzemanyagszint látásáról van szó; ez egy magával ragadó élmény, amely alkalmazkodik a valós idejű körülményekhez” – tette hozzá Waterman. „Képzelje el, hogy a navigációs utasításokat közvetlenül a szélvédőre vetítik, vagy az interaktív kezelőszervek rögtön a keze ügyében vannak. Ez a technológia nem csak a hasznosságról szól; hanem arról is, hogy a vezetési élményt valami igazán rendkívülivé alakítsuk át.”

Waterman kifejtette, hogy „Az elkövetkező 5 éven belül várhatóan ez a csúcstechnológiás műszerfal-technológia debütál a prémium elektromos járművekben, és új mércét állít fel az autóba épített kijelzők terén.”

Vehicle-to-Everything (V2X) kommunikáció

Dillan áttekintést adott a közelgő technológiáról, elmondva, hogy: „A V2X technológia lehetővé teszi a járművek számára, hogy kommunikáljanak egymással és az infrastruktúrával, javítva a forgalom áramlását, csökkentve a balesetek számát és továbbfejlesztve az autonóm vezetési rendszereket.”

„Egyes kutatók arra számítanak, hogy az elkövetkező években több mint 10 millió jármű fog rendelkezni rövid hatótávolságú V2X kommunikációs képességekkel mobil kapcsolattal, az összesen 346 millió járműből” – mondta Dillan a jövőbeli járművekben történő megvalósításról.

Biometrikus járműhozzáférés

„Intsen búcsút a hagyományos kulcsoknak és távirányítóknak” – mondta Waterman. „A jövő a biometrikus járműhozzáférésben rejlik. Képzeljen el egy autót, amely felismeri Önt abban a pillanatban, amikor közeledik, kinyitja az ajtókat és beindítja a motort az egyedi biometrikus markerei alapján – legyen szó arcfelismerésről, ujjlenyomat-leolvasásról vagy akár írisz hitelesítésről.”

„A jövő járművei biometrikus adatokat fognak használni a belépéshez és a személyre szabáshoz, a beállítások, például az üléshelyzet, a klímaszabályozás és az információs és szórakoztató rendszer beállításainak automatikus módosításához” – értett egyet Dillan.

Dillan így folytatta: „Ez a technológia a kényelem és a személyre szabás új szintjét kínálja (A luxusmárkák, mint a Mercedes-Benz és a Lexus már beépítettek biometrikus adatokat a biztonság és bizonyos fizetési funkciók érdekében.)

„Ez nem csak a kényelem kérdése; ez előrelépés a személyre szabott biztonság terén. Ez a technológia biztosítja, hogy csak az arra feljogosított személyek kezelhessék a járművet, ami további védelmi réteget ad hozzá” – zárta szavait Waterman.

Ami azt illeti, hogy mikor lesz elérhető a biometrikus hozzáférés, Waterman kiemelte, hogy „a következő 5 éven belül a luxus- és csúcsmodellek alapfelszereltsége lesz, majd fokozatosan átszivárog a hagyományos járművekbe”.

Adaptív intelligens Windows

„Ezek az ablakok intelligensen állítják be árnyalatukat a külső körülmények alapján, optimális kilátást és kényelmet biztosítanak az utasok számára” – mondta Waterman. „Legyen szó erős napfényről vagy hirtelen esőről, az ablakok valós időben alkalmazkodnak, minimálisra csökkentve a tükröződést és maximalizálva a láthatóságot. Ez nem csak növeli a vezetési kényelmet, hanem hozzájárul az energiahatékonysághoz is, mivel csökkenti a légkondicionálás szükségességét erős napfényben.”

Szilárdtest akkumulátorok

„A félvezető akkumulátorok nagyobb energiasűrűséget, gyorsabb töltést és nagyobb biztonságot ígérnek a hagyományos lítium-ion akkumulátorokhoz képest, ami forradalmasíthatja az elektromos járművek hatótávolságát és használhatóságát” – mondta Dillan.

Dillan azt jósolta, hogy ezek az akkumulátorok „várhatóan 2025-re jelennek meg a piacon, kezdetben az elektromos luxusautókban, majd az elérhetőbb szegmensekre is kiterjesztik”.

Előrelépés az autonóm vezetés terén

„A jelenlegi 2-es szintű rendszereken túlmenően a továbbfejlesztett autonóm vezetési képességek bizonyos körülmények között szinte teljes autonómiát (4. szint) fognak kínálni, köszönhetően az AI, a gépi tanulás és a szenzortechnológia fejlődésének” – magyarázta Dillan.

„2025-re a prémium modellekben várhatóan ez a technológia fokozatosan áthatja a főbb piacokat, biztonságosabb és hatékonyabb vezetési élményt kínálva” – jósolta Dillan.

Forrás: www.gobankingrates.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936