Hidrogénhajtással kísérletezik a német posta
Háromféle méretű elektromos autót is kínál a Streetscooter, amely a Deutsche Post melléküzemágaként működik, de már külső megrendeléseket is kiszolgál. Ám itt nem állt meg a fejlesztés: most egy üzemanyagcellás modellt is bemutattak, egyelőre kísérleti jelleggel.
Ahogy a Streetscooter Work XL, a H2 Panel Van elnevezésű modell is a Ford Transit karosszériáján alapszik. A nagy különbség a hajtás: itt a 40 kWh-s, konnektorról is tölthető akkumulátor és a hozzá csatlakozó villanymotor mellett, hatótávnövelő szerepben üzemanyagcellát és 700 baros hidrogén-tartályt is beépítettek. Ez teszi lehetővé, hogy a jármű hatótávolsága egy töltéssel elérje az 500 km-t, ami tisztán elektromos hajtással egy ekkora haszonjármű esetében a szükséges akkumulátorok tömege, térfogata és ára miatt már nemigen érhető el gazdaságosan.
A tervek szerint a H2 Panel Van gyártása már jövőre megindul a Streetscooternél, és első lépésként száz ilyen autót rendszeresít a DHL gyorsposta-szolgálat 2020-ban. Számításaik szerint egyetlen ilyen autó révén évi 8 tonna szén-dioxid-kibocsátást, és 3100 liter gázolaj elégetését spórolhatják meg, és mivel Németországban épp folyamatban van a hidrogéntöltő állomások hálózatának kiépítése, már vannak olyan országrészek, ahol a hidrogén-hajtású autó zökkenőmentesen használható lesz.
Forrás: Totalcar
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2019/06/01/hidrogenhajtassal_kiserletezik_a_nemet_posta/