Hogyan áll az autonóm autók fejlődése Kínában?
Számos cég fejleszt új szolgáltatásokat magán gépjárművek számára olyan alkatrészekkel, amelyek később a teljesen autonóm járművek hálózatába kapcsolják majd az autókat. A csúcstechnológia, ami a teljesen autonóm járművek közlekedését lehetővé teszi, már most is jelen van Kínában az autókban.
A kínai kormány arra számít, hogy az ország összes eladott új autójának 50%-a részleges önvezető technológiával fog rendelkezni 2025-re, míg a 2. szintű (kormányzás, fékezés, gyorsítás támogatása) és a 3. szintű autonóm járművek (a járművek bizonyos körülmények között önmagukat vezetik, például autópályákon) 2030-ra várhatóan az autóértékesítések 70%-át teszik majd ki. Ha ez megvalósul, Kínában az autók automatizáltsága magasabb lehet, mint bárhol másutt a világon.
A változás már elkezdődött. A GAC Group például már telepíti új járműveibe a Baidu Apollo önvezető protokollját. Az Apollo arra számít, hogy 2021 végéig ezt más autógyártók is meg fogják tenni. Számos más cég is tervez és fejleszt hasonló algoritmusokat. A WeRide 4. szintű autonóm járművét teszteli – emberi beavatkozás nélküli közlekedés feltérképezett területeken – Kaliforniában, és Guangzhou meghatározott közútjain. A Nio eközben elindította a 4 szintű autonómia kutatás-fejlesztési projektjét.
Hamarosan a parkolás sem jelenthet problémát, köszönhetően azoknak a kutatóknak és mérnököknek, akik szoftvereket fejlesztenek speciálisan a jármű parkolási folyamatának kezelésére. Az automatizált parkolóinas-szolgáltatást lehetővé tevő startupok közé tartozik a ZongMu, valamint a MiniEye.
A világszerte épülő 5G bázisállomások elengedhetetlenek az automatizáláshoz. Nemcsak az autók szoftvereinek frissítésére és internet kapcsolatra lesz szükség, hanem rengeteg adat összegyűjtésére is az autókon keresztül, például a hangunkéra is – a járművekhez kiadott szóbeli parancsokhoz. Tavaly az összes Kínában eladott új autó közel fele rendelkezett online képességekkel.
Eközben a világ kormányai azon dolgoznak, hogy kitalálják, hogyan lehetne szabályozni az adatgyűjtést, -tárolást és –feldolgozást. Az még a jövő kérdése, hogy ez hogyan fogja befolyásolni a mobilitás és az autóipar fejlődését.
Az autók műszerfala egyre újabb eszközökkel bővül, például intelligens head-up kijelzőkkel. A Shenzenben működő Raythink Technology kibővített valóság kijelzőt épít be az autókba. A New Yorkban és Hongkongban jegyzett Xpeng Motors pedig intelligens pilótafülke funkciókat is fejleszt elektromos járműveihez.
Kína legnagyobb akkumulátor gyártójaként a CATL számos nagy autógyártót lát el világszerte és folyamatosan javítja termelési képességeit. Ugyanakkor egyes gyártók, például a BYD saját akkumulátort fejlesztenek. Az energiatárolás terén elért fejlődés segíti az EV-k elterjedését minden egyes új modellel, csökkentve a vásárlók hatótávolság miatti fenntartásait.
Az autonóm járművek egyelőre csak óvatos tesztelések keretében kerülnek az utakra. Néhányuk elérhető nyilvános kipróbálásra korlátozott keretek között, mint a Baidu robotaxijai és buszai Pekingben.
Forrás: Kr Asia
https://kr-asia.com/heres-everything-youll-find-in-your-fully-autonomous-vehicular-future