Ilyen elektromos kukásautóval rukkoltak elő az ukránok
Bizonyára emlékszünk még arra, amikor nyáron a spanyol buszgyártó, az Irizar bemutatta első elektromos teherautóját, az Ie-t. Az eset felhívta a figyelmet arra, hogy a városi és regionális áruszállítók piacán olyan szereplők jelenhetnek meg, melyek eddig leginkább csak a buszgyártásban voltak érdekeltek. Ezzel új versenytársakat kaphatnak az olyan európai multik, mint például a Volvo, vagy az MAN.
Az ukrán gyártmányban szép számmal akadnak olyan alkatrészek, amelyeket eredetileg buszokban használnak. Most nem elsősorban a szélvédőre, vagy az ajtókra kell gondolni, hanem a hajtásláncot érintő főegységekre. A járműbe például a ZF AVE130-as portáltengelyét építették be, amelyet alapvetően elektromos és hibrid buszokhoz fejlesztettek ki. Előnye, hogy beszereléséhez ugyanakkora helyre van szükség, mint egy hagyományoséhoz, így nem vesz el több helyet az alvázból. A tengelybe épített két elektromos kerékagymotor összteljesítménye eléri a 120 kW-ot (163 LE), de 10 percig akár 250 kW-os, vagyis átszámítva 340 lóerős teljesítményre is képesek. A jármű a gumiabroncsokat is a buszoktól “örökölte”, hiszen a ContiCoach HA3 abroncsokat eredetileg távolsági buszokhoz fejlesztették ki.
Az eRCV27 sorozatgyártása azután kezdődhet, ha megkapta az európai típusbizonyítványt Dániában. Az előzetes információk szerint nagyjából 400 ezer euróba, vagyis átszámítva 128,5 millió forintba kerülhet darabja. A Bogdannak jelenleg 15 elektromos kukásautóra van megrendelése a dánoktól, de a Banke logóval futó járművekből akár 200 darab is készülhet évente.
Forrás: Vezess