Ilyen hajtással készülhetnek a jövő buszai

A magyar gyárral is rendelkező Allison leginkább a közepes és nehéz teherbírású haszonjárművekhez fejlesztett automata váltóiról lehet ismerős.  Ha van valaki, aki aggódva figyelhette az elektromobilitással kapcsolatos trendeket, akkor az éppen ez a cég lehetett. Most úgy döntöttek előre menekülnek: bemutatták kompakt elektromos buszok számára fejlesztett hajtásláncukat.

Az új, ABE névre keresztelt hajtás elektromos hajtott tengelyből (e-tengely), elektromotorból, egy- vagy többsebességes váltóműből, olajhűtőből, szivattyúból és vezérlőelektronikából áll. A hajtáslánc 100 százalékban hasznosítja a rekuperáció, vagyis a fékezési energia visszanyerésből fakadó nyomatékot,  illetve nemcsak szokványos városi forgalomban, hanem emelkedőkön is megfelelő nyomatékot biztosít.

A főegység 13 tonnás tengelyterhelésig használható, és az Allison szerint több erőt és nyomatékot közvetít, mint bármely más e-hajtási rendszer ebben a kategóriában. A duális motorral a tengely folyamatos erőátvitele 400 kilowatt (536 LE) a csúcsteljesítménye 550 kW, vagyis 740 LE.  Az elektromotornál alkalmazott új hűtés lehetővé teszi, hogy a jármű hosszabb időn keresztül futhasson a csúcsteljesítmény közelében.

Az Allison új ABE-szériája az Alexandra Dennis Enviro500 típusú háromtengelyes autóbuszokban fog debütálni, amelyek az észak-amerikai Foothill Transitnál állnak forgalomba.

Fotó: Allison

Forrás: Vezess

https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2019/05/03/elektromos-buszokhoz-fejlesztett-hajtaslancot-az-allison/

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936