Íme a magyar fejlesztésű, önmagát vezető kamion
A haszonjárművek, buszok, erőgépek és a vonatok már túl nehezek, hogy a személyautókéhoz hasonló fékrendszerük legyen, illetve az ember lába túl gyenge. A lényeg: ezeknél már légféket használnak. Az egyik legnagyobb légfékrendszerekkel foglalkozó cég a német Knorr-Bremse, amely Magyarországon hatalmas gyárakat és fejlesztő központot is üzemeltet. Utóbbiban készült az önvezető kamion prototípusa, amelyet Hannoverben mutattak be.
A Knorr-Bremse abban egyedülálló, hogy nemcsak közúti járművekkel foglalkozik, hanem vasútiakkal is. Magyarországon két gyára van, a nemrég bővített budapesti üzem vasúti légfékrendszereket gyárt, ez a Knorr-Bremse legnagyobb gyára; a közúti szekció gyára Kecskeméten van. Igen komoly fejlesztőbázist is kiépített a 90-es évek óta Knorr-Bremse, ahol ma már 350 fejlesztőmérnök dolgozik. Az IAA-n bemutatott újdonságok nagyjából 80-85 százaléka az ő munkájukat dicséri.
A kiállítás szabadtéri területén menet közben is bemutatták az önvezető kamion prototípusát, amelynek fejlesztése szintén Budapesten zajlik. Szakszerűen autonómkamionnak hívják egyébként ugyanazt, amit mi önvezetőnek. A Highway Pilot néven emlegetett rendszer olyan helyeken működik, ahol egymástól fizikailag elválasztott pályán megy a kétirányú forgalom.
Forrás: Totalcar
https://totalcar.hu/magazin/technika/2018/09/27/ime_a_magyar_fejlesztesu_onmagat_vezeto_kamion/