India első vezető nélküli koncepcióautójának bemutatása a COVID-19 miatt 2021 márciusára tolódott

Ha minden a tervek szerint haladt volna, India első önvezető koncepció autója 2020 májusában jelent volna meg. Mivel közbejött a COVID járvány, a megjelenés 2021 márciusára tolódott.

A projekt, amelyet a Bengaluru Indiai Tudományos Intézet (IIsc) és a Wipro hajtott végre, meglehetősen ambiciózus, mivel az indiai körülmények meglehetősen eltérnek az európai országokétól. Az utakon kóborló állatok mellett a gyalogosok és a járművezetők sem követik a szabályokat. Az önvezető járműveknek a forgalom nagyságával és a gondatlan vezetéssel is meg kell birkózniuk, miközben észlelniük kell minden akadályt, ami a jármű előtt van.

“A bezárás sok mindenre hatással volt” – mondta Dr. Ramachandra Budihal, a Wipro mesterséges intelligencia, autonóm rendszerek és robotika részlegének vezetője. A Kínából érkező import leállásával a csapat kénytelen volt az alkatrészeket belföldön legyártani. “De egyes alkatrészeket nem lehet Indiában gyártani, például elektronikus alkatrészeket és akkumulátorokat” – mondta Dr. Budihal, aki egy 18 mérnökből álló csapattal, egy legalább 28 szenzorral rendelkező autonóm autó építésén dolgozik.

„A szükséges alkatrészek hiánya miatt sem csúszhat tovább a projekt. Ha nem sikerül befejezni 2021 márciusa előtt, elveszítjük a Wipro által a projektre elkülönített pénzt” – mondta Budihal.

A csapat a városi autóutakon és lakóterületeken tesztelheti járművét. „Óvatosak vagyunk, mert a rendőröket néha nehéz kezelni” – mondta. „De mivel az Intézet projektjéről van szó, amely ugyancsak kormányzati szervezet, ezzel nincs problémánk.”

A járművük egy eredeti alkatrészekből, újonnan épített autó, nem felújított. Az autó algoritmusainak felépítéséhez az érzékelő és számítási rendszerek mellett egy szenzorokkal felszerelt normál autót használnak, hogy rögzítsék a valós indiai viszonyokat. Az elképzelés az, hogy ezen adatok alapján csúcskategóriás algoritmusokat készítsenek egy vezető nélküli autó építéséhez. Körülbelül 200 ember vesz részt ebben a projektben az IISc hat osztályával, melyek az elektronikus tervezéssel és technológiával, az informatikával és az automatizálással, az űrtechnikával, az elektrotechnikával, az elektromos kommunikációval és az elektronikai rendszerrel foglalkoznak.

Forrás: Residents Watch

https://www.residentswatch.in/indias-first-driverless-car-could-come-from-bengaluru/

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936