Járdaszegélynek hajtó „Teljes Önvezetés” rendszerekről panaszkodnak a Tesla tulajdonosok

A Tesla-tulajdonosok érthető módon fel vannak háborodva az úgynevezett Full Self Driving sofőr-segítő funkciók legújabb frissítése (12.3.4-es verzió) miatt. Úgy tűnik, hogy a Tesla csak kamerás vezetési rendszere nehezen kerülik ki a járdaszegélyeket. Egyes tulajdonosok a közösségi médiában fejezik ki nemtetszésüket amiatt, hogy autóik a járdaszegélynek hajtanak és több ezer dollárba kerül a kerekek és a gumiabroncsok javítása. A kerekek korrigálása kínos és bosszantó, de nagy sebesség mellett potenciálisan veszélyes is.

A múlt hónapban a Tesla ingyenes egyhónapos próbaverziót biztosított az FSD-szoftverhez minden olyan Tesla-tulajdonosnak, aki rendelkezik a használatához szükséges hardverrel. Sok Tesla-sofőr 12 000 dollárt fizetett előre az opcióért, míg sokan mások 200 dolláros havi előfizetési díjat fizetnek a programhoz való hozzáférésért. Úgy tűnik, hogy ezen ingyenes előfizetés felhasználói közül sokan, akik az FSD használata és a járdaszegélybe ütközés után sérülést találtak az autójukban, kevésbé elégedettek lesznek, és valószínűleg nem fognak fizetni a szolgáltatásért az ingyenes próbaidőszak lejárta után.

A Tesla vezérigazgatója, Elon Musk azt állítja, hogy a vállalat ez év augusztusában elindítja régóta várt „robotaxi” funkcióját, amely állítólag lehetővé teszi a Tesla tulajdonosok számára, hogy sofőr nélküli taxiként bérbe adják autóikat, amikor éppen nem használják őket. Például, amikor a tulajdonos a munkahelye mellett parkol, megteheti, hogy az autója közben pénzt keres robotaxiként. De ha az FSD nem elég jó ahhoz, hogy ne menjen neki a járdaszegélynek, miközben a tulajdonos vezet, milyen károkat – vagy veszélyeket – okozhat a rendszer, amikor teljesen üres?

Nehéz megmondani, hogy ez a probléma új a járműszoftver változása miatt, vagy csak azért esik szó róla gyakrabban, mert az új felhasználók először próbálják ki. A „Full Self Driving” sofőrtámogató csomagokkal rendelkező Teslák tulajdonosainak évek óta problémái vannak a járdaszegélyeknek ütközéssel.

A Tesla szerint a sofőrnek bármikor készen kell állnia arra, hogy átvegye a szoftvertől a jármű irányítását, de még a leggyorsabb ember is nehezen tudna reagálni az apró különbségre a sávon belül haladó autó és a járdaszegélyre sodródó autó között.

Forrás: jalopnik.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936