Kaliforniában elfogadták a törvényt, amely arra kényszeríti a Teslát, hogy megváltoztassa a Teljes Önvezetés elnevezést

Júliusban a kaliforniai gépjármű minisztérium (DMV) panaszt nyújtott be amiatt, hogy az elektromos járműveket gyártó Tesla „valótlan vagy félrevezető” hirdetéseket tett közzé a honlapján a Full Self-Driving (FSD) és az Autopilot technológiájával kapcsolatban. A DMV baja lényegében az, hogy bár a technológia lenyűgöző – mivel továbbra is állandó felügyeletre van szükség, nem teljesen önvezető, és nem is közelíti meg az igazi robotpilótát.

A panasz nem maradt észrevétlen, mert a héten az állam törvényhozása gyorsan elfogadta azt a törvényjavaslatot, amely arra kényszeríti a Teslát, hogy hagyja abba a teljes önvezetés kifejezés használatát. A törvényjavaslat, amelyhez most már csak Gavin Newsom kormányzó aláírása szükséges, általában az önvezető technológiával kapcsolatos félrevezető hirdetéseket célozza meg, és nem csak a Teslát, de nyilvánvaló, hogy az autógyártó a fő célpont.

A szezon végén beáramló törvényjavaslatok tucatjaival az asztalán, Newsomnak szeptember végéig kell hivatalosan aláírnia vagy megvétóznia az FSD-törvényt, amely alapértelmezés szerint elfogadásra kerül, ha nem tesz semmit.

Érthető, ha az ember azt gondolja, hogy a „Teljes önvezetés” elnevezés azt jelenti, hogy a technológiával felszerelt autó teljesen képes önmagát vezetni.

Még ha a Tesla FSD-nek lenyűgözőek is a képességei, a név szinte biztosan félrevezető. A funkció, amely még béta állapotban van, és több mint 100 000 előfizető számára elérhető, megköveteli, hogy az autóvezetők bármikor készen álljanak az irányítás átvételére.

A gyanútlan vásárlókat könnyen becsaphatják azzal, hogy FSD-vel felszerelt autóik autonómabbak, mint valójában, és így balesetet okoznak. Míg eddig nem sok adat áll rendelkezésre az FSD okozta balesetekről, a megfelelője, az Autopilot rengeteg, köztük néhány halálos kimenetelű baleset középpontjában állt.

 A Szenátus Közlekedési Bizottságának elnöke, Lena Gonzalez, aki támogatta a törvényjavaslatot, elmondta a  Los Angeles Timesnak: „Az emberek Kaliforniában azt hiszik, hogy a teljes önvezetés teljesen automatizált, holott nem az.”

Ha Newsom végül aláírja a törvényjavaslatot, a törvény komoly csapást jelenthet Tesla hírnevére. A Golden State a Tesla otthona, San Francisco pedig a hátsó udvara. Nem vetne rájuk jó fényt, ha pont itt döntenének ellenük, és esetleg más államok is követnék a példát.

Forrás: Futurism

https://futurism.com/the-byte/california-legislature-law-full-self-driving

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936