Kibővített VRU-érzékelés a csatlakoztatott járművekhez az MCity-n
A video- és lidar-érzékelők által generált, a veszélyeztetett úthasználókra (VRU-k) vonatkozó helyinformációkat sikeresen sugározták a Michigani Egyetem MCity tesztpályáján, SAE J3224 szabvány szerinti érzékelő adatmegosztó üzenetekkel (SDSM) a kooperatív észlelés érdekében.
A SAE J3224 üzenetszabvány közös üzenetformátumot hoz létre a V2X résztvevői számára, hogy megosszák egymással és konszenzust alakítsanak ki az észlelt VRU jelenlétéről, lehetővé téve a járművek, a járművezetők és az infrastruktúra számára a VRU biztonságának fokozását.
Ezeknek az üzeneteknek a közvetítése fontos a V2X ökoszisztéma növekedése szempontjából, mivel a VRU-k többsége – például a gyalogosok és a kerékpárosok – nem képesek, és várhatóan nem is rendelkeznek olyan eszközökkel, amelyek közvetlenül kommunikálnak a V2X infrastruktúrával és járművekkel.
Az MCity-nél a telepítés során a P3Mobility szoftver sikeresen integrálódott az Advanced Mobility Analytics Group (AMAG) legkorszerűbb, számítógépes látást támogató intelligens platformjába.
A P3Mobility szoftverplatformja lehetővé tette a V2X út menti egységek (RSU) számára, hogy valós időben sugározzanak SDSM-eket. Ez lehetővé teszi az autonóm járművek és az emberi vezetők számára, hogy információkat kapjanak azokról a VRU-król, amelyek esetleg kívül esnek a jármű látóköréből.
„Nagyon izgatottak vagyunk, hogy partnerségre léphetünk az AMAG-val ennek az új képességnek a megvalósításában” – mondta Jeremy Ward, a P3Mobility műveleti igazgatója. „A sebezhető úthasználók biztonsága válságot jelent az Egyesült Államokban, ahol a gyalogosok közlekedési halálos áldozatainak száma 40 éves csúcson van. Ezeknek a biztonsági üzeneteknek a közvetítése mindenki számára megnyitja az utat a biztonságosabb utak felé.”
A VRU-k észlelését az Advanced Mobility Analytics Group SMART Platformja teszi lehetővé. A SMART-ot az AWS Panorama edge-computing eszközében alkalmazzák, hogy alacsony késleltetésű számítógépes látású gépi tanulási modelleket hozzon létre a meglévő video- vagy lidar-érzékelőkből, hogy észlelje az úthasználókat, és nyomon kövesse a pályájukat ezredmásodpercek szintjén.
A technológia folyamatosan figyeli a forgalmat a kereszteződésekben, a kereszteződéseken kívüli átkelőhelyeknél és más helyszíneken, hogy biztonság szempontjából kritikus VRU-adatokat biztosítson a P3Mobility platformjának az SDSM létrehozásához és sugárzásához.
„Rendkívül izgalmas lehetőség, hogy a P3Mobility-vel együttműködve javítsuk ügyfeleink számára a sérülékeny úthasználók biztonságát az összekapcsolt csatornákon keresztül” – mondta Simon Washington, az AMAG vezérigazgatója.
„Gyorsan növekszik azoknak a potenciális alkalmazásoknak a száma, amelyekről olyan partnerekkel tárgyalunk, mint a P3 Mobility a biztonság és a működés V2X-alkalmazásokon keresztül történő javítása érdekében, és a nagy hatású alkalmazásokat már azonosították a teherszállítás prioritása, a vasúti és a VRU biztonság terén városi és vidéki környezetben egyaránt.”
Forrás: traffictechnologytoday.com