Kínában akár egymillió mérföldre képes akkumulátort fejlesztettek ki elektromos autók számára
A kínai óriáscég, a CATL olyan elektromos akkumulátort fejlesztett ki a Tesla és a Volkswagen számára, amely több mint egy millió mérföld megtételére teszi képessé az autót. Az akkumulátor akár 16 évig és két millió km-ig bírja, mondta Zeng Yuqun, a cég vezetője. A jelenlegi elektromos járművekben használt akkumulátorok nagyjából 150 ezer mérföldet, vagy nyolc évet bírnak, a BloombergNEF szerint.
Az akkumulátorok élettartamának növelése jelentős előnyt jelent, mivel azok újra használhatók maradnak egy másik járműben is. Ez csökkentheti az elektromos autók tulajdonlásának költségeit, ami pozitívumot jelent az iparágnak, amely próbál magához térni a koronavírus okozta hatásokból. A járvány miatt az olajárak csökkentek, így a hagyományos meghajtású autók versenyképesebbé váltak.
A fejlesztés ipari mérföldkő és potenciális áldás azoknak a gépjárműgyártóknak, akik megpróbálják a járművezetőket elektromos járművek (EV) modelljeire ösztönözni. Az elektromos autók elfogadottságát akadályozó egyik tényező ugyanis az akkumulátorok rövid élettartama.
A Tesla tavaly bejelentette, hogy egy egymillió mérföld megtételére képes akkumulátor gyártását fogja megkezdeni, a General Motors pedig a múlt hónapban jelezte ennek a mérföldkőnek az elérését.
Arra számítva, hogy az elektromos iparág gyorsan újra növekedni fog, a CATL a kutatásra és fejlesztésre összpontosít az akkumulátor-technológia terén. Bár a koronavírus-járvány egész évben csökkenti az értékesítést, az EV-k iránti kereslet 2021 elején növekedni fog – mondta Zeng, aki egy évtizeddel ezelőtt alapította a CATL-t.
A CATL februárban két éves szerződést kötött a Teslával az akkumulátorok szállítására, ami nagy előrelépés a cégnek, mivel a Tesla eddig főleg a japán Panasonic Corp-pal és a dél-koreai LG Chem-mel dolgozott.
A CATL akkumulátorokat a Tesla az új óriásgyárában, Sanghajban gyártott, 3-as Modellekbe fogja beépíteni, amelyek szállítása az év eleje körül kezdődött. Az akkumulátor az elektromos autók legdrágább része, azaz az alkatrészek szállítóinak nagy részesedésre van esélye az ipar nyereségéből.
A CATL részvényeinek értéke körülbelül hatszorosára nőtt Sencsenben az eredeti 2018-os nyilvános kibocsátás óta, így a vállalat piaci értéke ma körülbelül 47 milliárd dollár.
Zeng szerint az elektromos autók 2030-2035 körül fogják megelőzni a benzines autókat, ehhez képest a BloombergNEF kutatói szerint erre csak néhány évvel később kerül majd sor.