Kínai vonat, amely sínek nélkül közlekedik az úton

A Rail Bus, a kínai Zhuzhou-ból származó úttörő közlekedési mód. A kínai CRRC gyártó által bemutatott önvezető, vonatra emlékeztető, de sínek nélkül közlekedő jármű 2017-ben fejezte be bemutatkozó útját. A Rail Bus forradalmasítani kívánja a buszok, vonatok és villamosok hagyományos koncepcióit.

A Rail Bus tervét 2017 júniusában mutatták be a nagyközönségnek, és kevesebb mint öt hónapon belül megkezdték a tesztelését. 3 kilométeres útvonalon közlekedve négy állomáson áll meg, és jelentős mérföldkövet jelent a közlekedés fejlődésében.

Sínekkel való korlátozástól függetlenül, a festett útburkolati jelek nyomon követésével navigál a városi utcákon. Ezek az aprólékosan megtervezett jelölések szolgálnak útmutatóul, amelyeket a jármű alá szerelt érzékelők érzékelnek. Ezek a fejlett technológiával felszerelt érzékelők az út legapróbb részleteit is rögzítik, így hihetetlenül precíz haladást tesznek lehetővé milliméteres pontossággal.

Ezek a valós idejű adatok kritikus komponensek, amelyeket folyamatosan továbbítanak a vonatüzemeltetőknek, akik ezekre az információkra támaszkodva gyors, megalapozott döntéseket hoznak, biztosítva ezzel a közlekedési mód biztonságát, hatékonyságát és zökkenőmentes navigációját. Ez az úttörő megközelítés nemcsak újradefiniálja a vonatok hagyományos fogalmát, hanem megnyitja az utat a rugalmas, városi közlekedési rendszerek új korszaka előtt.

Ennek a szállítási rendszernek a megvalósítása a kínai metrórendszer költségeinek mindössze 25 százalékába kerül. Például Kínában a metrórendszerek becsült költsége 57 és 100 millió dollár között van, míg a vasúti buszhálózat kiépítése ennek a költségnek csak a 20 százalékát teszi ki. Ez arra ösztönzi a várostervezőket és a döntéshozókat világszerte, hogy fontolóra vegyék e hatékony közlekedési megoldás alkalmazását.

A jelenlegi kínai közlekedési rendszerek olcsóbb alternatíváját jelentő elektromos vasúti busz mindössze tíz perc töltést igényel 25 kilométer megtételéhez. Ez a költséghatékony és fenntartható megoldás akár 70 km/h sebességet is elérhet, élettartama pedig körülbelül 25 év.

A CRRC a vonatok teljes automatizálását képzeli el a jövőben. Bár vezető tartózkodik a fülkékben, beavatkozása minimális, ami jelentősen csökkenti a forgalmi torlódásokat az utakon.

A Rail Bus hálózat 2018 elején kezdte meg működését, minden vasúti busz akár 300 utas befogadására is alkalmas. Ez az egyedülálló közlekedési mód jelentős lépést jelent a fenntartható és hatékony városi közlekedés jövője felé.

A fejlődő gazdaságok között Kína vezet az innovatív szállítás terén. A 2016-ban megjelentekhez hasonló koncepciók, még ha meg sem valósultak, Kína elkötelezettségét mutatják be az egyedi közlekedési módok iránt, mint, amilyen a Rail Bus. A 3,1 kilométeres szakaszon, ahol az elektromos vonat közlekedik, mindössze négy állomás található. A vonat a közelmúltban lett automatizálva, és 2018 óta közlekedik.
2023-ban megállapították, hogy a környezetbarát utazások aránya Peking körzeteiben elérte a 74%-ot. Jelenleg Kína büszkélkedhet a legtöbb autóbusz- és buszvonallal, számuk meghaladja az 1600-at. A RailBusszal a hagyományos buszok és vonatok koncepcióit gondolták újra, forradalmasítva a közlekedést.

Forrás: timesofindia.indiatimes.com

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936