Kínának új mobilitási koncepcióra van szüksége az autonóm járművek korában
Kína már régóta koncentrál a közlekedési infrastruktúra fejlesztésére, amely hozzásegített az ország gazdasági növekedéséhez. Utóbbival azonban megnövekedett a légszennyezettség is, így Kína is csatlakozott az klímaváltozás elleni küzdelemhez. A városi szennyezettsége azonban továbbra is túl magas, ezért a kormány támogatja az elektromos járművek gyártását.
- Kína piacösztönzésének köszönhetően 2016-ban majdnem 500 elektromos jármű gyártó 43 százalékban járult hozzá a globális értékesítéshez.
- Különbséget kell tennünk a PHEV modellek (plug-in hibrid elektromos jármű) és a BEV (tisztán elektromos jármű). Kína a BEV-re koncentrál, míg a világ többi része a PHEV növekedését látja.
- Kínában általában két engedélyre van szükség – az egyik az autó felépítéséhez, a második pedig az autó eladásához. Azonban néhány kínai gyártó engedély nélkül fejleszti járműveit, mások megkerülik az engedélyezési szabályokat meglévő, engedéllyel rendelkező vállalkozásokkal társulva.
- Konszolidációra kerül sor a kínai elektromos jármű szektorban. A kormány 2016-ban elkezdte ezt a folyamatot, mivel leállította az alulteljesítő vállalatok működését és licencek bevezetését követelte.
- Kína először 2018 márciusában adott engedélyt az autonóm járművek közúton való tesztelésére
- Hacsak a kínai kutatás-fejlesztés nem mutat jelentős áttörést, úgy tűnik, hogy az autonóm járművek elérhetősége elmarad más nemzetektől.
Forrás: globaltimes.cn