Kinek éri meg a villanyautó?
Magyarországon jelenleg ezer forgalomba helyezett autóból átlagosan egy közlekedik tisztán elektromosan, de ez az arány folyamatosan javul, miközben lépten-nyomon új modelleket mutatnak be a gyártók, és egyre jobb használtakat lehet behozni külföldről.
De pontosan milyen autóra lehet azt mondani, hogy megéri? Milyen szempontok mentén? És ha megéri, akkor vajon mindenkinek? Ahhoz, hogy legyen értelme egy ilyen eszmefuttatásnak, érdemes tisztázni a játékszabályokat. A szubjektív szempontoktól, a márkapreferenciáktól és a vallásos meggyőződésektől igyekszem eltekinteni, és azt vizsgálom racionális szempontok mentén (amennyire lehet), hogy milyen helyzetben és kinek érheti meg elgondolkodni egy elektromos autó beszerzésén.
Az első kérdés, amit tisztázni kell, az a vételár, és itt rögtön jelentős hátrányba kerülnek a villanyautók. Tulajdonképpen mindegy, hogy a használtpiacon, vagy a szalonokban nézelődünk, nagyjából másfél-kétszeres szorzóval lehet számolni, egy hasonló méretű, állapotú és felszereltségű benzineshez, vagy dízelhez képest.
Egy apró városi autót hatévesen, kevés futással már vehetünk magunknak másfélmillió környékén, ugyanezt elektromosan alig valamivel hárommillió alatt kaphatjuk meg, mondjuk egy Peugeot Ion formájában. Ha szeretnénk a pénztárcánknál több csomagot magunkkal vinni, akkor legalább egy kompaktra lesz szükségünk. Öt-hat éves Golfot jó állapotban, relatíve kis futásteljesítménnyel vehetünk két és félmillió környékén hagyományos motorral, míg egy hasonló méretű, elektromos Nissan Leafet egymillióval drágábban. Bővebben az eredeti cikkben.
Forrás: Totalcar
https://totalcar.hu/magazin/2019/03/05/kinek_eri_meg_a_villanyauto/