Korábbi Apple mérnökök olcsóbb, nagyobb teljesítményű önvezető autó technológiát fejlesztettek ki

Egy Szilikon völgyi startup, az Aeva közelebb került ahhoz a célhoz, hogy olcsóbbá tegyék az önvezető technológiát. Megalkották a hardverük kisebb és hatékonyabb verzióját, amely az önvezető autó környezetének valós idejű adatait gyűjti és dolgozza fel. Az alapítók úgy hiszik, hogy a technológia csak 500 dollárba fog kerülni darabonként, ami olcsóbb, mint a többi alternatíva a piacon.

A Porsche, a Volkswagen többségi tulajdonosa, egy meg nem nevezett összeget fektetett a cégbe, és azt tervezi, hogy a hardvert egy önvezető autójukban fogja majd használni.

Az Aeva harmadik generációs chipje a szilícium fotonikára – egy olyan technológiára támaszkodik, amelyet korábban az adatközponti berendezésekben alkalmaztak – önvezető autók és fejlett sofőr-segítő rendszerek működtetésére. Míg a teljesen autonóm vezetés az Egyesült Államokban még nem engedélyezett, az autógyártók és az olyan technológiai cégek, mint az Alphabet és az Apple évek óta végeznek önvezetési kutatást és fejlesztést, és az Aeva reméli, hogy a jövőben jelentős beszállítóvá válhat.

Az Aeva technológiája érzékeli a tárgyak sebességét, fényvisszaverését és mélységét több mint 300 méterről és nagy mennyiségben vásárolva egyenként csak 500 dollárba kerül. Az autógyártók bármikor felszerelhetik a technológiát járműveikre.

A Volkswagen Autonomy, a Volkswagen azon részlege, amelynek feladata önálló vezetési modulok építése a vállalat különböző autómárkái számára, értékeli az Aeva új termékét. Az ötlet az lenne, hogy beépítsék a VW ID Buzz elektromos járművébe, a VW Bus modern átgondolásába, amelyet 2022-ben vagy 2023-ban indítanak el, a Volkswagen Autonomy vezérigazgatója, Alex Hitzinger szerint.

Az ID Buzz képes lesz a normál segítő rendszerekkel támogatott vezetés kezelésére, Hitzinger elmondása szerint. Ez magában foglalja azt a képességet, hogy segítse más autók sávtartását vagy változtasson a sebességtartó automatikán. A VW az ID Buzz fejlesztőparkját tervezi létrehozni egy magasabb szintű automatizálás tesztelésére, amit 4. szintű vezetésnek neveznek – mondta Hitzinger. „Akkor valószínűleg korszerűsítjük a járművet, és megpróbáljuk elkezdeni a kereskedelmi használatát” – mondta.

„Az Aeva technológiája nagyobb felbontású, nem érzékeny az interferenciára, nagy hatótávolságú, és nagyon kis térben csomagolva, alacsony energiafogyasztással, olcsóbb és valóban méretezhető.” – mondta Hitzinger.
Hitzinger azt akarja, hogy a technológia még megfizethetőbbé váljon, és ebben a szellemben támogatta a Porsche döntését az Aeva-ba történő befektetésről, annak ellenére, hogy az induló vállalkozás a technológiát konkurens autógyártóknak is el tudja adni.
„Nincs probléma az Aeva technológiáját használó más OEM-ekkel” – mondta Hitzinger. „A széleskörű alkalmazás a technológiát még megfizethetőbbé teheti.”
Az Aeva 2017-ben alakult, és a kaliforniai Mountain View-ban található, több mint 80 alkalmazottal. Az induló vállalkozás ez év elején bejelentette, hogy megállapodást köt az Audi-val, a Volkswagen Csoport 12 márkájának egyikével.

Forrás: CNBC

https://www.cnbc.com/2019/12/11/porsche-backs-self-driving-start-up-aeva-started-by-ex-apple-techs.html

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936