Koreában vizsgálatot kezdtek a Tesla Autopilot rendszerének reklámozása kapcsán

Dél-Korea Fair Trade Bizottsága (FTC) vizsgálatot kezdeményezett a Tesla vállalat esetlegesen félrevezető reklámjainak ügyében. Az amerikai autógyártó vállalat azt állítja, hogy autopilot technológiája képes a teljesen autonóm vezetésre. A Tesla úgy hirdeti autopilot rendszerét, mint ami kontrollálja a jármű haladásának irányát és sebességét.

Forrás: KoreaTechToday

Autóipari szakértők szerint a Tesla autopilot rendszeréhez továbbra is szükség van a vezető jelenlétére, figyelmére, míg a teljesen autonóm vezetési rendszer ezt nem igényli, így a Tesla hamis benyomást keltett azzal a kijelentésével, hogy az autopilot funkcióval a jármű képes önmagát vezetni.

Az ország legfontosabb monopóliumellenes szabályozó ügynöksége azt vizsgálta, hogy vajon a Tesla leírása eltúlozta-e állításait és megsértette-e Korea tisztességes címkézési és reklámtörvényeit.
A koreai monopóliumellenes ügynökség felülvizsgálata a Tisztességtelen Verseny Elleni Védelem Központja javára múlt héten ugyanebben a kérdésben hozott müncheni német bírósági ítéletből indult ki.

Andreas Ottofuelling, a szervezet ügyvédje kijelentette, hogy Németországban a belvárosi autonóm vezetés szabályozására még nem létezik törvényes keret, ami kétségbe vonná a Tesla hirdetéseit. De a Tesla megtévesztette a fogyasztókat az autopilot vezetési rendszerével kapcsolatban.
A müncheni ítélet eredményeként a Citizens United for Consumer Sovereignty, egy nonprofit szervezet Dél-Koreában sürgette az amerikai székhelyű autógyártót, hogy távolítsa el hirdetését és határozza meg autopilot rendszerének valós korlátait.

A CUCS azt is kijelentette, hogy az ügynökség fontolgatja a Tesla elleni panasz benyújtását, ha a kormány nem tesz hamarosan lépéseket a fogyasztói jogok védelme érdekében.
Az iparág megfigyelői azt gondolják, hogy az „autonóm vezetés” kifejezés definíciója bonyolulttá teszi a vizsgálatot. Az autopilot rendszer a jármű sávon belül tartásában és a más járművektől való biztonságos távolság fenntartásában segíti a vezetőket.

A SAE International Carmakers szervezet az autonóm vezetés hat szintjét különbözteti meg. A 6. szint jelenti a teljesen autonóm járműveket, míg a 4. szintű autonómia lehetővé teszi, hogy a jármű minden vezetési feladatot megoldjon bizonyos körülmények között. A Tesla autonóm járművei csak „korlátozott önvezetést” nyújtanak, mely a 3. szintű autonómiát jellemzi.
Jelenleg a Tesla elektromos járműveinek eladása meghaladta a koreai piacon a hazai elektromos járművekét. A koreai gépjárműgyártók szövetsége (KAMA) szerint a Tesla 3-as Modellje már 6839 járművet értékesített Koreában az év első felében.

Forrás: KoreaTechToday

https://www.koreatechtoday.com/korea-korea-ftc-to-initiate-probe-over-tesla-autopilot-tech-ad/

 

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Lépjen kapcsolatba velünk

Budapest, Than Károly u. 3, 1119
(1) 371 5936